SYDNEY!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu SYDNEY!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

SYDNEY!!

Door: Marjella

Blijf op de hoogte en volg Marjella

31 December 2012 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Deze keer een update vanuit: Sydney!!

Al meer dan 2 weken geleden zijn we vanaf het gezin vertrokken naar Brisbane. De stad Brisbane is geen bijzondere plek, maar toch liggen hier alweer hele mooie herinneringen. Wat hebben wij namelijk gedaan? Jawel, we hebben onze eigen Campervan voor het Zuidereiland van Nieuw Zeeland geboekt!! Van 10 januari tot en met 31 januari zijn wij de trotse eigenaren van onze eigen 'Spaceship Rocket' en touren we gedurende 3 weken het eiland over. Wat een vooruitzicht!!!

Zoals ik al schreef was Brisbane verder niet erg bijzonder en zijn we de volgende dag dan ook vertrokken richting Byron Bay. Als backpacker kun je eigenlijk niet om Byron Bay heen. Het staat namelijk bekend als 1 van de beste backpackers plaatsen in Australië. Je moet er gewoon geweest zijn. Nou komt het goed uit dat het merendeel van de backpackers dit surfers mekka een enorm leuke plaats vinden. En of dat nou komt door de schitterende ligging, uitstekende stranden, het schijnt nog betere golven of de alternatieve levenswijze van de meeste inwoners van Byron Bay, maakt eigenlijk niet uit. Jaarlijks komen tienduizenden backpackers naar Cape Byron. Byron Bay is het meest oostelijk gelegen plaatsje van Australië en staat bekend om het relaxte leven, waar het merendeel van de bevolking op blote voeten rondloopt.

In dit leuke hippieplaatsje hebben we weer onze Duitse vrienden getroffen die we hadden ontmoet tijdens onze Whitsunday trip en later ook weer in Rainbow Beach. Wat we hier met zijn allen hebben gedaan, valt makkelijk te raden: relaxen op het strand, relaxen op het strand en.. oh ja op stap gaan kun je hier ook heel goed! Ook vonden Irene en ik dat dit de perfecte bestemming was om eens deel te nemen aan een lesje Yoga. Dus zo lagen wij zondagochtend 10u op een matje, met het zachte geruis van de oceaan op de achtergrond. Wat moest ik hier nu weer van verwachten? Advies aan mezelf: je nuchtere instelling naar de achtergrond drukken en je overgeven aan deze vrouw met zwoele stem in een te strak pakje. Ik heb een goede poging gedaan, maar toen we ons lichaam moesten wakker schudden door al je lichaamsdelen eens te beslaan en hierbij ook nog eens geluid moesten produceren zodat ik me net Bokito voelde, verdween deze positieve instelling als sneeuw voor de zon. Het was dus inderdaad zo zweverig als ik het me al had voorgesteld. Op naar de volgende oefening, waarbij we liggend op het matje allerlei oefeningen kregen opgedragen. "Try to relax" gaat bij mij nogal moeilijk als er iemand boven je hangt die probeert je ademhaling te controleren door zelf als een wild beest te gaan ademen. Een hele ervaring!

Na 3 nachten Byron was het dan zover: op naar Sydney!! Na een 13u durende busreis kwamen we vorige week dinsdagnacht aan in SYDNEY!! Sydney mag dan niet de hoofdstad van Australië zijn, maar het is wel 1 van de bekendste en mooiste steden van Australië. Met ruim 4 miljoen inwoners is Sydney de grootste stad van Australië. Het bekendste deel van Sydney is natuurlijk het gebied rond Circular Quay, waar het wereldberoemde Opera House en de Harbour Bridge te vinden zijn. Dit is een plek waar je uren kan rond hangen en genieten van de mooie bouwwerken en in de zomer zolas nu, van het prachtige weer! Ook vertrekken hier de veerboten die je naar alle uithoeken van Sydney kunnen brengen.

Achter het Opera House liggen The Royal Botanical Gardens, mooie botanische tuinen waarvandaan je een prachtig uitzicht hebt over de skyline van Sydney. Het beroemdste strand van Sydney is natuurlijk Bondi Beach en hier zijn we dan ook even heerlijk bijgekomen van alle drukte uit de stad.

Vlak bij Chinatown ligt Darling Harbour, de haven waar vroeger de immigranten in Australië met de boot aankwamen. Tegenwoordig is Darling Harbour een bruisend uitgaansparadijs. The Rocks is de eerste en dus ook de meest historische wijk van Sydney. Dit is de plek waar de eerste immigranten gingen wonen. Voor een dagje cultuur proeven zeker een aanrader. Alle kleine steegjes en weggetjes geven je een heel ander beeld van Sydney dan al die hoogbouw en brede straten. Waar The Rocks tientallen jaren geleden bekend stond als een onveilige wijk kan je er nu, na omvangrijke restauratie projecten, zonder angst gezellig door heen wandelen.

Nadat we een paar dagen hebben genoten van deze prachtige stad zijn Rianne, Irene en ik vertrokken naar de Blue Mountains. Twee uur buiten Sydney is de natuur overweldigend mooi!! Dit werelderfgoed is maar liefst 11.400 vierkante kilometer groot en bestaat uit bergen, rotsformaties en diepe kliffen. Hier hebben we vorige week zaterdag de Grand Canyon track gelopen. Een hele mooie, maar tegelijkertijd ook zware tocht! Bij Evans Lookout heb je dan wel weer een prachtig uitzicht en daar doe je het dan voor! Zondag was het spierpijn dag en daar vonden we het plaatselijke zwembad een prima plekje voor!

Dinsdag was het dan eindelijk zo ver: mijn eerste kerst in de zon! Helaas, niks was minder waar. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt, maar de regen kwam met bakken uit de hemel. En wat doe je dan? Dan kijk je tot 16.00u in je pyjama kerstfilms om toch dat kerstgevoel op te roepen, dan neemt iedereen eindelijk eens een douche en dan ga je met de rest van de mensen die geen familie in Australië hebben kerstfeest vieren! En dat schept dan toch ook wel weer een band, waardoor ik toch wel een beetje het idee had dat het kerst was!

Afgelopen weekend zijn we met de gehele groep 4 dagen wezen kamperen bij een meer, genaamd Lake Tabourie. De heenreis was al een heel avontuur: ons vervoersmiddel was namelijk een open jeep. Heel erg leuk, maar ook heel erg fris! In het begin zat ik in spijkerbroek met trui. Ik kwam op de camping aan in spijkerbroek, trui, capuchon, sjaal, windjack en fleece deken, waardoor alleen het puntje van mijn neus nog niet bedekt was. En op die manier was het prima vol te houden! Eenmaal op de camping begon het echte avontuur, lekker terug in de tijd, primitief kamperen! Tot onze beschikking hadden we: inimini tentjes en een kampvuur. Geen douche, geen wastafel geen normale wc. Daarin tegen hadden we wel een verlaten strand op 2 minuten afstand, een volleybal en een badmintonnet. Wat we 4 dagen lang gedaan hebben is dus weer makkelijk in te vullen: zwemmen, op het strand liggen, volleyballen, kampvuurtjes bouwen, 'off road' rijden en vooral genieten van het Australische leventje!

Gisteravond laat zijn we weer teruggekomen en hebben we genoten van een heeeerlijke douche! Nu maakt de stad zich op voor Oud En Nieuw. The Botanical Gardens vullen zich langzaam met feestgangers. Wil je namelijk een plekje bemachtigen, dan moet je er om 10.00u al gaan zitten met je dekentje en picknickmandje. Wij hebben het echter beter voor elkaar. Wij gaan naar een huisfeestje met uitzicht op de Harbour Bridge! Let the party begin!

Helaas is het voor mij onmogelijk om jullie allemaal persoonlijk een berichtje te sturen. Bij deze wens ik jullie daarom alvast een heel gelukkig, maar vooral gezond 2013 toe waarin iedereen een hoop leuke dingen mag beleven!!!

Veel liefs vanuit Sydney, Marjella

• 31 December 2012 - 10:57

Anouk:

Leuk geschreven! Fijne jaarwisseling :). Xx

• 31 December 2012 - 11:04

Lindy:

Wauw Marjel! Weer een mooi verhaal op de teller!!
    Bondi Beach is bij mij bekend van Bondi Rescue. Waar knappe strandwachten met hun verrekijkertje over het strand zitten te turen op zoek naar mensen die toch net wat te ver de zee in zijn gedoken..
    Kunnen we je over een aantal weken spotten op de tv of heb je geen halsbrekende touren uitgehaald? :D

Heel veel plezier nog in Sydney! Ik wens jou ook een super tof uiteinde op een hele bijzondere plek, en een mega super tof begin van 2013 op nog steeds een hele bijzondere plek. Dat het komende jaar een heel mooi jaar voor je mag worden. En de wens voor jou dat na dit mega tof avontuur de banen voor het oprapen liggen zodra je 1 stap op de nederlandse bodem zet..

Geniet!! Liefs xxxx

• 31 December 2012 - 11:08

Sander:

Hey topper!! Had je nog via whattsapp proberen te bereiken, maar zag dat je daar de 23ste voor het laatst online bent geweest! Dus maar ff via deze weg ;)
    Mooie avonturen weer!! Waarschijnlijk Sta je nu al op een feestje midden in Sydney, te gek!!!
    Veel plezier daar en geniet er onwijs van!! Happy new year alvast en dat het nieuwe jaar knallend mag beginnen :) spreek/contacten snel!!
    Kusjes uit Utrecht!!!!

• 31 December 2012 - 11:13

Wilma:

Hé Marjella, hoorde net op de radio over Sydney...over 3 uur gaat daar voor 60 miljoen vuurwerk de lucht in ! En jij bent erbij !! Gaaf !
    En troost je...onze 1e kerstdag was ook nat, erg nat ! Haha.
    Je geniet nog steeds volop, lees ik. Straks lekker genieten in Nieuw-Zeeland. Voorzichtig met die enorme camper.
    Ik wens jou een hele fijne jaarwisseling en snel tot ziens in 2013 !
    Happy Newyear !!
    X

• 31 December 2012 - 11:37

Nicole:

Lieve schat!

Wat super leuk geschreven. Heel veel plezier met Oud en Nieuw, geniet ervan!

Hele dikke kus en heel veel plezier daar in 2013!! xxxx

• 31 December 2012 - 13:27

Renée:

Hoi Marjella,
    De allerbeste wensen van ons allemaal .
    We hebben je verhaal weer met plezier gelezen.
    Geniet van de jaarwisseling en het vuurwerk.
    Groetjes vanuit Ommen.

• 01 Januari 2013 - 02:35

Laura Dijk:

Hi lieverd! ✨。★。✨。★。

• 01 Januari 2013 - 02:41

Laura :

Ohw ik zie dat mijn plaatje en tekst niet goed zichtbaar is! Wat jammer!
    Ik wil je een heel gelukkig, liefdevol en mooi nieuwjaar wensen! En dat je zo aan het begin nog heel erg mag genieten van je prachtige reis!
    Wat heb je weer een super verhaal geschreven waarvan wij weer heerlijk kunnen meegenieten! Je komt nu op dezelfde plekken als waar ik ben geweest en dat vind ik echt super om te lezen in je verslag!!

Heel veel plezier nog on the way naar Melbourne!!

Liefs Laura

• 01 Januari 2013 - 21:01

Marjo:

Hoi Marjella,
    wat heb je weer een geweldig verhaal geschreven en wat heb je veel gezien en gedaan!! Geniet ervan!
    Je hebt nu Oud en Nieuw daar al gevierd, ben benieuwd hoe dat was.
    En bij deze wil ik je ook een super 2013 toewensen!
    Veel plezier met jullie camper in Nieuw - Zeeland en ik kijk nu al uit naar je verhaal van je belevenissen daar!
    Groetjes!!

• 02 Januari 2013 - 10:25

Monique:

Hoi Marjella,

Zo nu voor de eerste keer Oud en Nieuw vieren in Sydney lijkt mij helemaal geweldig om mee te maken. Ik hoop dat het ook echt te gek is geweest. Ik wens je natuurlijk een heel gezond en gelukkig 2013 en geniet verder van je mooie reis. Ik geniet in elk geval van je mooie verhalen. Groetjes Tjeert en Monique

• 03 Januari 2013 - 18:55

Dorien:

Skatje!!! Super dat je het zo naar je zin hebt!! Dik genieten zeg!! Nu bijna op weg naar het volgende avontuur: Nieuw Zeeland beebie!! :D Have fun!! Xx

• 06 Januari 2013 - 14:14

Gera:

Whahahha te hilarisch om je mislukte Yoga ervaring te lezen..De nuchtere bokito, je bent wel al zo bruin als bokito;)
    Kerst en Oud&Nieuw in de zon weer een hele andere beleving.
    Heb je goed party feestje gehad?
    Ik wens je heeel veel plezier in Nieuw Zeeland, lieverd!!!
    Dik genieten daar! Xx

• 07 Januari 2013 - 11:26

Yvette:

Wat een geniaal verhaal Marjel!
    Ik heb echt dubbel gelegen om je Bokito ervaring en je open jeep kleding-sessie, hahaha!
    En ook heerlijk om die foto's te zien. Jij hebt nu ook dat gewilde plaatje bij het Opera House!
    Het bordje naar Amsterdam is ook zo leuk! Ik zou al bijna die kleine 16645km gaan overbruggen om daar te zijn, maar helaas begint het werkleven hier alweer...
    Wat ben jij al bruin zeg! Na 6 week ben jij vast onherkenbaar ;)
    Heel veel plezier nog samen met Irene en geniet van jullie Campervan ervaring in NZ!
    Lieeeefs! Xxxxxx

• 14 Januari 2013 - 11:39

Piet En Greet:

Hoi Marjella,bedankt voor je kaartje. wij vinden het erg leuk je belevenissen te lezen.
    Ook leven wij erg mee met je verhalen wij wensen je nog veel plezier in N.Z.
    Met Queeny gaat het erg goed nu dat het hier vriest leef ze helemaal op.
    Groetjes en geniet maar lekker.Piet en Greet uit Zeeland