Stormsriver - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Stormsriver - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Stormsriver

Door: marjellavandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marjella

23 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Lieve allemaal,

Zoals ik in mijn vorige verhaal al aangaf zijn we afgelopen vrijdag met zijn 6-en vertrokken naar Stormsriver in het Tsitsikamma gebied vlakbij het nationale park. Eenmaal aangekomen zijn we eerst naar onze backpackers gegaan, waarna we zijn gaan lunchen. Om 15.00u stond onze eerste activiteit op de planning, namelijk zip-line. Hierbij glijd je zo’n 7x van berg naar berg, het lijkt een beetje op tokkelen, en suis je over prachtige watervallen. De langste zip-line was zo’n 211 meter. Het was enorm mooi en super gaaf om te doen! Nadat deze tour was afgelopen, vervolgde onze weg zich naar ‘the big’ tree. Om deze grote boom kunnen zo’n 8 volwassen mensen staan die elkaar de hand geven. Tja, het is maar even dat jullie het weten! Erg interessant was het niet, maar gelukkig wist Anouk onze wandeling op te vrolijken door bij een grote opstap over een boom uit haar broek te scheuren! Wat hebben we gelachen! Gelukkig zag je er niks meer van, nadat we mijn vestje om haar middel hadden geknoopt. En nadat we maandag een nieuwe broek in de winkel hadden gescoord was het probleem weer helemaal opgelost! :D ‘s Avonds nog lekker uit eten geweest en daarna snel naar bed, want om 7.00u ging de wekker weer voor onze volgende activiteit.

Met rode oogjes en slaperige gezichtjes staan we de volgende ochtend onze boterhammen in de woonkamer van onze backpackers op te eten. 7.00u is best vroeg op een zaterdagochtend.. Maar we hebben het ervoor over, want we gaan namelijk tubingen! Dit is een activiteit die te vergelijken is met raften. Je zit in een soort opblaasbaar bootje zonder bodem en je peddelt met je armen zo hard als je kan (ondertussen heel hard hopend dat je veilig blijft zitten en niet uit je bootje wordt geworpen) een rivier af, waarin een aantal obstakels als rotsen en watervallen te vinden zijn. Best lastig kan ik jullie vertellen, maar zoooo leuk om te doen! Omdat het afgelopen week aardig wat geregend had was de rivier iets woester dan normaal. Wij hadden dus enorm mazzel! En de normaal twee en half uur durende route, hebben wij in anderhalf uur tijd afgelegd. Omdat wij er zoveel lol in hadden, besloten de gidsen om ons waar voor ons geld te geven en nog een stukje verder te peddelen. Altijd leuk!! Wel erg vermoeiend en als klap op de vuurpijl werd de tocht afgesloten met een 15 minuten durende klim de berg op, even kregen we een flashback naar ons Tafelbergavontuur, maar ook dit hebben we weer overleefd. En met een voldaan gevoel keken we ook weer terug naar deze actieve activiteit.

De zondag en maandag waren na ons actieve weekend welverdiende rustdagen. Gelukkig is het hier nu weer heerlijk weer, dus lekker zonnebaden in onze tuin is zeker geen straf! Zeker niet als ik hoor dat het in NL in de nachten alweer aan het vriezen is!

Dinsdagavond gingen we met zijn allen braaien, de laatste avond van Dirk was toch echt aangebroken. Super gezellig avondje! Maar natuurlijk is het ook heel raar dat de eerste van ons alweer naar Nederland is afgereisd..

Gisteravond nog naar een bandje geweest met een paar Afrikaanse meiden, ook weer super gezellig!

Voor de rest was het een normale stageweek met weinig bijzonderheden en ben ik alweer over de helft van mijn tijd hier in ZA. Time is flying!! Ik was super blij dat ik woensdagochtend zo vroeg moest opstaan om naar stage te gaan en niet om bij het vliegveld afgezet te worden. Ik geniet hier nog veel te veel van alle leuke dingen! Verder wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichtjes op mijn site, kaartjes en pakketjes die ik hier ontvang! Geweldig om te weten dat er zoveel mensen aan mij denken terwijl ik zover weg zit, super!

Heel veel liefs,
Marjella

  • 23 Oktober 2010 - 10:24

    Annewi:

    Hey!
    Wat een topverhalen! Erg leuk om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Dat is maar goed ook, want morgen mis je het uberdiner! 8 gangen!!! Maar dat is vast niks bij een goeie braai of echte zuid-afrikaanse boboti.
    Veel plezier!
    Liefs Anne

  • 23 Oktober 2010 - 12:38

    Yvette:

    Lieve, lieve Marjella!
    Net zoals jij niet vaak genoeg kan zeggen dat je het zo leuk vindt dat wij reacties plaatsen, kan ik niet vaak genoeg zeggen hoe leuk ik het vond om met jou te bellen! :D

    Oeh je soort tokkel avontuur was echt zo tof als ik al verwachte! Lijtk me super mooi om over gebergte en dallen heen te sliden, haha.

    Wat een leuke foto's heb je er weer bij! Nu hebben we ook wat meer gezichten bij je huisgenootjes ;)

    Het ziet er allemaal zo tof uit! Geniet er nog maar lekker van! Voor je het weet ben je alweer hier bij ons!

    Lieeefs!

  • 23 Oktober 2010 - 14:45

    Rianne:

    Lieverd!

    Wat heb je weer een gave dingen gedaan!! Wat een ander leventje heb je daar dan he.. Heerlijk, in je vrije tijd zonnen in de tuin! :D

    Hier ist k*tweer, de hele tijd regen en idd superkoud, bah! En vandaag de 2de thuisspeeldag, ben benieuwd! Ga straks even ouderwets maaltijdsalade eten op de tribune bij dames 1 met Margreet en Ellis, wel leuk! En dan vanavond 3de wedstrijd, spannend.. Daarna feestje en morgen voorbereiden op een mooi diner, haha! Grappig, ik neem de rol van annewi over,dus ik moet hard werken in de keuken morgen!

    Maar wel leuk allemaal, jammergenoeg komt Louki niet meer vandaag, maar Marijn komt wel bij mn wedstrijd kijken en misschien naar t feestje :)

    Dat was de update vanaf hier weer even, ik ga trouwens donderdag al naar Zweden toe! :D Heb nu even paar daagjes vrij en dan volgende week maandag als ik terug ben uit Zweden begint mn co-schap alweer! De tijd vliegt idd voorbij...

    Dus geniet van alles!!!

    Kussen!

  • 24 Oktober 2010 - 10:32

    Thirza:

    Hey!!
    Wat weer een leuk verhaal om te lezen:)
    En wat een gave dingen hebben jullie gedaan!! Kan me voorstellen dat je daar nog erg geniet..
    & ik ben zooo jaloers op het mooie weer daar... Jullie kunnen gewoon lekker zonnebaden en wij lopen hier met onze dikke winterjas, sjaal, muts, handschoenen.... hihii..
    Nee hoor, geniet er lekker van!:D:D

    Xx Thirza

  • 26 Oktober 2010 - 10:07

    Gera:

    Stommm!!! Mijn reactie is niet geplaats.. nu moet ik helemaal opnieuw....;)

    Jeeeej,.. weer een mail dat je een verhaal hebt geplaatst...geweldige verhalen plaats je..
    Nu dit verhaal weer... lekker avontuurlijk dat Tokkelen.. hahah fantastisch.Dat je het allemaal durft!!!
    Jell, geniet er nog even van...Het is zo december!!
    LIefssss!!! Xx

  • 26 Oktober 2010 - 14:57

    Lieke:


    Haaai lieverd,

    Super leuk om je verhalen te lezen :D

    Geniet van de komende 8 week en haal eruit wat erin zit!!

    Heeeele dikke knuffels voor jou!

  • 27 Oktober 2010 - 20:11

    Edwin:

    Heey,

    Mooie verhalen weer en stoere foto's ook. Geniet er maar van, uit ervaring weet ik dat zo'n tweede helft van zo'n stage nog sneller voorbij vliegt.

    Je hebt trouwens wel een lekker diner gemist :)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 48851

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: