Hong Kong!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Hong Kong!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Hong Kong!!

Door: Marjella van der Velde

Blijf op de hoogte en volg Marjella

07 Oktober 2012 | Australië, Perth

Dag lieve allemaal,

Daar zit ik dan, in een internetcafe in Perth en heb ik ongeveer 45 minuutjes om jullie allemaal op de hoogte te brengen van mijn belevenissen tot nu toe. En hoewel ik nog maar een paar dagen weg ben zijn dat er al heel wat!

Woensdagmiddag ben ik samen met Irene vertrokken naar Hong Kong. Hier kwamen we donderdagochtend 7.00u lokale tijd aan (1.00u nederlandse tijd) en hebben we dus precies de nacht overgeslagen. De jetlag sloeg meteen toe! Eenmaal geland hebben we de bus vanaf het vliegveld gepakt naar ons hostel, waar we pas vanaf 13u terecht konden. Dan eerst maar eens een kijkje nemen in de stad, wat een cultuurshock was dat! Hong Kong is groot, heeeel druk en stinkt. Wel super gaaf om eens tussen al deze mensen in deze grote stad rond te lopen! We vielen op, want de mensen staren je ongeneerd aan, wijzen eens naar je lange benen, roepen dat ze je mooi vinden en maken foto's. Ik was kapot van de reis en Irene besloot dat we vetrouwd wat gingen drinken bij, jawel, de Mc Donalds, hier heb ik zo'n beetje op de tafel liggen slapen, zo moe was ik! Iets waar wij nu enorm hard om kunnen lachen! Toen we uiteindelijk ons hostel in konden hebben we eerst eens heerlijk 3u bijgeslapen in onze ruime kamer met riant bed. Lees: te kleine kamer met een bed dat je nog niet eens een twijfelaar mag noemen. Maar slapen konden we hier toch als de beste! 's Avonds zijn we opnieuw hong Kong gaan verkennen en hebben we heerlijke Chinese ramensoep met noedels gegeten. Overigens hebben we hier ongeveer een uur over gedaan en hebben de lokale gasten de tijd van hun leven gehad, door ons met de stokjes te zien klungelen.

De volgende dag hebben we een heerlijke voetmassage gehad, nadat we door ongeveer half Hong Kong bijna naar binnen werden getrokken voor massages. Hierna zijn we met de ferry naar Honk Kong Island gevaren. Wat ik een grappig detail vind is dat dit 2.50 Hongkongse dollars kostte, oftewel, nog geen 25 cent. Altijd leuk voor ons Nederlanders! Hier wilden we met de tram naar ' The Peak' dé grote atracctie van Hong Kong. Hier hebben we dan ook bijna een uur in de rij gestaan. Maar...jemig wat was dat het wachten waard! Vanuit hier heb je werkelijk waar een prachtig uitzicht over de skyline! Helemaal toen het donker werd. Ja, ik ben verliefd geworden op de skyline!

De volgende dag zijn we gaan ontbijten bij de haven, lekker met broodjes genieten van het uitzicht. Heerlijk! Hierna Chung King Mansion bezocht, een overdekt winkelcentrum waar zich veel hostels bevinden en waar de raarste mensen rond lopen. Een evaring opzich. Verder nog even de drukte ontvlucht en even tot rust gekomen in een park dat midden in de stad ligt! 's Avonds vlogen we verder naar Perth. Dachten we...Want ik zou Marjella niet zijn als er niet iets mis gaat. Een kleine fout in mijn visa, zorgde voor enorme paniek! Even was er twijfel of ik wel daadwerkelijk naar australie zou vliegen. Terwijl de Chinezen druk aan het bellen waren met de Australische ambassade, zaten Irene en ik angstig op een bankje af te wachten, terwijl we in gedachten onze wegen al zagen splitsen. 20 Angstige minuten later, konden we gelukkig gewoon met zijn 2-en boarden. Nou ja ' gewoon', eerst moesten we door alle oponthoud nog even een sprintje trekken naar de gate die aan de andere kant van het vliegveld lag en toen konden we eindelijk opgelucht adem halen. Gehaald!! En ook daar kunnen we nu weer hartelijk om lachen!

Vanochtend vroeg aangekomen in Perth. Hier zullen we ons de komende 3 dagen gaan vermaken om daarna weer verder te vliegen naar Darwin. We houden van vliegen! Lieve mensen thuis, mijn tijd is helaas voorbij. Foto's volgen hopelijk later!

Heel veel Liefs!
Marjella



  • 07 Oktober 2012 - 07:59

    Dorien!!!:

    OMG Marjel!!!!!!!!!!!! Freekin' Hong Kong!! Helemaal te gek zeg!! Ik kan me zo goed voorstellen dat je even moest acclimatiseren daar, maar achteraf ubervet toch?! ;) En nu in mijn geliefde Perth... God, I'm green with envy! :D Haha!! Nee hoor lief, dik genieten daar! Swan Bell Tower, Rottnest Island, Fremantle... Je kijkt je ogen uit daar! Have fun babe! xxx

  • 07 Oktober 2012 - 08:06

    Marissa Visser:

    Dus de eerste heftige momenten zijn al weer binnen! Gelukkig (opnieuw) goed afgelopen. Have Fun!

  • 07 Oktober 2012 - 08:43

    Riemke:

    Hoi Marjella,
    Ik heb je gemist toen je afscheid hebt genomen dus hier even een schriftelijke knuffel van mij!
    Ja dat visum dat is en blijft een vervelend ding.Eerst al om hem te krijgen en dan nu dit weer.
    Gelukkig kon je verder vliegen.Ik ben benieuwd waar je bent als je dit leest.
    Heel veel plezier en tot mails.
    Lieve groet Riemke

  • 07 Oktober 2012 - 10:15

    Renée :

    Hoi Marjella ,
    Zoals beloofd reageer ik dus meteen na het lezen van je verslag.
    Je maakt het inderdaad vanaf het begin al weer spannend,maar gelukkig is het goed gekomen.En ook wij vonden het uitzicht vanaf de Peak ook erg indrukwekkend en inderdaad vooral bij nacht.
    Veel plezier en we kijken al uit naar je nieuwe verslag.
    Groet Renée en de rest

  • 07 Oktober 2012 - 10:52

    Ingrid:

    Hey Marjella
    Wat een avontuur, zeker met je visum.
    Je zult vast nog heel veel moois gaan beleven.
    Een fijne reis verder, en veel plezier!
    X Ingrid

  • 07 Oktober 2012 - 10:55

    Vera:

    Hey lieve Marjella,
    Wat heerlijk om een verhaal van je te lezen. Wat heb je al veel meegemaakt en het is inderdaad des Marjella's dat er wel iets fout moet gaan ;)
    Geniet er lekker van en vertel maar veel verhalen, dat vinden we helemaal niet erg :)
    Veel lieve groetjes van Maarten en Sam.
    Liefs Vera

  • 07 Oktober 2012 - 11:41

    Linda:

    Lieve Marjel!!!
    Jaa jou eerste verhaal hier ver bij ons vandaan, en zoals iedereen al zegt gelijk weer vol leuke, spannende en typische Marjel avonturen. Ik ben blij dat je toch het vliegtuig in mocht, anders was je avontuur al snel minder geworden.Ben ook blij dat ik nog even met je heb kunnen Whatsappen toen je veilig en wel in je hostel zat in Hong Kong. Ga vooral nog veel heel veel genieten en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en vooral foto's !!!
    Dikke kus en knuffels xx

  • 07 Oktober 2012 - 12:00

    Pap&Mam:

    Lieve Marjel,
    Na de nodige stress ben je nu veilig Down Under gearriveerd. Voorlopig heb je nu geen visum meer nodig en we nemen aan dat ze het inderdaad in Australië aangepast hebben. Als ze nu gewoon eens een e-mailadres achterlaten waar je kunt reageren en waar ook eens een reactie op komt was dit alles niet nodig geweest. Maar goed is het allemaal gelukt en je bent daar waar je naar toe wilde. Ga genieten van alles wat je beleeft en have fun!
    We spreken elkaar binnenkort wel weer en kijken ook uit naar een nieuw verslag en foto's.
    Dikke kussen,
    Pap&Mam

  • 07 Oktober 2012 - 12:25

    Gerry:

    Hoi hoi Marjella.


    Pff heb jij weer...Och het houd je reis wat levendig anders wordt het natuurlijk wel heul saai ;-).
    Maar je bent gekomen waar je heen wilde. Nou die soep zal wel koud geweest zijn of hebben ze hem tussen door opgewarmd en de stokjes waren die gebroken hihi...
    Leuk dat jullie het naar de zin hebben en elke keer weer nieuwe dingen ontdekken en dat ik mee mag genieten van je verhalen!!! Marjella geniet ervan!!

    Knuf Gerry

  • 07 Oktober 2012 - 13:02

    Ilona:

    Hi Marjella,

    Wat weer een verhaal! Maar erg leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt! Ben erg benieuwd naar de rest van de verhalen!

    Lieve groetjes Ilona

  • 07 Oktober 2012 - 13:41

    Wilma:

    Wow Marjella....je hebt idd al heel wat meegemaakt de eerste dagen. Geniet lekker in Ozzie en ik ga je volgen ! Dikke X.

  • 07 Oktober 2012 - 13:46

    Hanneke:

    Marjel! Ik heb ook je reisverslag gevonden :)
    Ben helemaal vergeten je een goede reis te wensen maar je moet natuurlijk nog veel meer vliegen en reizen dus voor de rest van de trip: goede reis!! :) en heel veel plezier!

    Xx Hannie

  • 07 Oktober 2012 - 14:17

    Ina:

    wat al weer een belevenis geniet er maar van

  • 07 Oktober 2012 - 14:55

    Yvette:

    Laiverd!

    Wat een heerlijk reisverslag! Ik merk nu al dat je aan het genieten bent, zo hoort het!
    Ik mag hopen dat je 1000 foto's van die skyline hebt gemaakt, want ik MOET en ZAL die zien. Lijkt mij ook echt onwijs mooi. Fijn dat je nu echt naar Australië bent gevlogen met Irene! Dat ze gewoon nog moeilijk deden om jouw visum, je hebt er verdorie nog longfoto's voor laten maken.
    Nou geniet ervan samen met Irene. Jullie gaan een fantastische ervaring in Aussie tegemoet :)

    Lieeeefs Yv

  • 07 Oktober 2012 - 16:40

    Louki:

    Ha mop!

    Fijn om even wat van je te horen! En de eerste belevenissen uiteraard al weer binnen, heel goed! Had ook niet anders van je verwacht!
    Geniet lekker in Perth en dan op naar het echte down under! :) Veel plezier!!!

    Liefs!

  • 07 Oktober 2012 - 18:05

    Sander&Laura:

    Haha goed verhaal weer, leuk om te lezen en super dat je weer reis verhalen maakt!!
    Ga ook vooral genieten van je tijd daar!! Wij zijn gister ochtend weer veilig terug gekomen in Nederland. Nu een tikkeltje jaloers ;) maar we vinden het te gek voor je!! Op naar de volgende avonturen!! Njoy!!!

    Kusjes ons!

  • 07 Oktober 2012 - 19:16

    Geke Niels En Felien:

    Hoi Marjel.
    Leuk om je zo weer te kunnen volgen. Je hebt al weer heel wat avonturen beleefd lees ik wel. Maar gelukkig, je bent gearriveerd. Geniet ervan en we kijken alweer uit naaar je volgende verslag.

    Groetjes Niels Geke en Felien



  • 07 Oktober 2012 - 19:54

    Anke:

    Marjellaaaa!!

    Wat schrijf jij leuk!!! Ik heb tijdens het lezen van dit verhaal gelachen en mijn hart vastgehouden... Jemig dit is inderdaad wel weer een heerlijke Marjella-actie hahaha. Jou kennende kun je er nu natuurlijk heel hard om lachen. Het klinkt heel goed allemaal! Ga zo door en en blijf je lezers verrassen met alle leuke verhalen!! ;-)

    Dikke kus!

  • 07 Oktober 2012 - 22:27

    Marjo :


    Hoi Marjella,
    Leuk om nu al verhalen van je te horen!
    Wat een belevenissen allemaal al. Wat zullen jullie die 20 minuten in spanning gezeten hebben! Je weet immers op dat moment niet hoe het zal aflopen.
    Heel veel pezier verder nog, ik hoop nog veel van je te horen.
    Groetjes, Marjo

  • 08 Oktober 2012 - 10:15

    Rian:

    Lieve Marjel!!

    Ik kon niet eens meteen je verhaal lezen, kon um niet op mn telefoon openen.. :( Maar nu gelukkig wel!! Klinkt echt fantastisch in HK!! Ben benieuwd volgende week ;)
    EN wat belachelijk dat ze moeilijk deden over je visum!! Stommerds! Nooit meer eerlijk zijn dus, dat loont ;)

    Heel veel plezier nog! Tot snel :)

    Kus en liefs, Rian

    P.S.: Hostel was aan te raden of niet? Duur? Ik moet er ook even eentje zien te boeken ;) Ik hoor t wel!

  • 12 Oktober 2012 - 13:01

    Esther Kuik:

    esbo74@hotmail.com

  • 12 Oktober 2012 - 13:04

    Esther:

    Hoi Marjella,
    Wat een avondtuur beleef je weer, ik vind het erg leuk om je verhaal te lezen. Ik hoop dat het nu wel weer goed is met je visum en dat je daar geen gedonder meer mee krijgt. Vandaag pas ik op je kindjes
    casper en merlijn, ze missen je, veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!!1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 48862

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: