Darwin! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Darwin! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Darwin!

Door: Marjella

Blijf op de hoogte en volg Marjella

15 Oktober 2012 | Australië, Darwin

Dag lieve allemaal,

Goodmorning guys, how are you doing? De vriendelijke mensen hier, maken dat je meteen weer zin hebt in een nieuwe dag in Australie!
Ten eerste wil ik jullie laten weten dat ik alle reacties enorm waardeer, ik vind het super! Bedankt allemaal! Ten tweede ben ik al een tijdje niet meer te bereiken op mijn nederlandse nummer. Mocht je me iets te melden hebben, ben ik te bereiken op +61 498 73 99 80 :)

Vorige week zondag, maandag en dinsdag hebben we in Perth doorgebracht. Hier hebben we o.a. Rottnest Island bezocht, een eiland dat 18 kilometer van de westerse kust verwijderd ligt. Per boot zijn we vertrokken naar dit prachtige stukje natuur! Lekker Hollands hebben we hier een mountainbike gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Heuveltje op heuveltje af, ondertussen genietend van het eiland. Want wat was het hier mooi! We vonden oneindig veel verlaten witte stranden, waaraan de prachtige helder blauwe zee zich uitstrekt. Hier hebben we heerlijk genoten van het feit dat wij gewoon in Australie zijn! Na weer een pittig fietstochtje besloten we even uit te rusten op een strandje onder de rotsen. Hier lagen we heerlijk rustig, totdat we bezoek kregen van een dier waarvan ik nog steeds niet zeker ben wat het is. Misschien was het een kruising tussen een hagedis, gekko en een mini krokodil? De ontmoeting verliep niet geheel vlekkeloos, want Irene en ik waren in 3 tellen 200 meter verderop, waarop het beestje even rustig mijn tas ging onderzoeken. Toen hij er ook nog aan ging likken (inclusief tijgula dames!) ging het met iets te ver en heb ik hem weggejaagd. 1 Minuut later waarin we onze spullen hadden ingepakt, de rotsen hadden beklommen en bij onze fiets stonden om een ander plekje op te zoeken werden we ook nog even op het eiland verwelkomt, lees opgeschrikt. door een quokka, een dier dat alleen op Rotto te vinden is. Meet the animals!

Woensdagochtend vroeg zouden we om 6.25u worden opgepikt door de airport shuttle. Maar niks was minder waar. Na 2 keer navragen bij de balie van ons hostel, waar ons werd verzekerd dat de bus echt wel kwam en we geduld moesten hebben, was er om 7.10u nog steeds geen bus gearriveerd.Ons vliegtuig vertrok om 8.30u! Opnieuw terug naar de balie, waar ons ditmaal werd verteld dat de bus inderdaad waarschijnlijk niet meer kwam, maar dat zij daar niet aansprakelijk voor waren. Wacht, australiers waren toch vriendelijke mensen!? Na lang aandringen werd er toch een taxi voor ons gebeld en stonden we om 7.40u op het vliegveld. Weer gehaald! Uiteindelijk was alle stress weer voor niks, want we vlogen precies om 10.00u weg, op naar Darwin!

Darwin. Darwin is heet!! Drink ik in Nederland veel te weinig, hier kom ik met gemak aan de 4 liter. En nee, ik klaag zeker niet! Jullie herfst is 10x erger en ik prijs mij gelukkig dat ik lekker hier zit. Zaterdag en zondag zijn we op tour geweest naar het kakudu National Park. Onderweg hadden we onze eerste activiteit. Krokodillen spotten in The Mary River. En we hebben ze gespot, hoe gaaf!!! Hierna reden we weer verder en eenmaal in het park was het, hoe is het mogelijk, nog weer een tikkeltje warmer. We hebben een museum bezocht waar het leven van de aboriginals werd uitgelegd. Daarna hebben we rotstekeningen bewonderd en zijn we bij de rotsen omhoog geklommen, waar we een prachtig uitzicht hadden! Al gauw werd het donker en reden we naar ons kamp, waar onze tenten al klaar stonden en we met zijn allen hebben gegeten. De volgende dag werden we om 5.00u bij het ontbijt verwacht! En ik maar denken dat ik ' vakantie' had! Maar het was het zeker waard, want zo hadden we veel meer tijd voor onze volgende activiteiten, de Twin falls en de Jim Jim falls! Doordat we aan het eind van het droge seizoen zitten, waren er helaas geen daadwerkelijke watervallen te zien. Maar dat gaf niks, want het was evengoed wonderbaarlijk, wat een stukje natuur! Bovendien staat er tegenover dat in het natte seizoen het water te hoog staat en je er dus lopend niet eens kan komen! Na een lange wandeling, waarin we in de volle zon over stenen en rotsen klommen (wat ben ik blij met mijn ' lelijke' bergschoenen!!) kwamen we bij een prachtige blauwe poul tussen enorme bergen. Hier kunnen geen krokodillen komen dus: zwemmen maar!!! Kakadu is prachtig!!

Toch moet ik ook toegeven dat ik weer heel blij ben om terug te zijn in de bewoonde wereld. Darwin voelt nu al heel vertrouwd. Woensdag gaan we per tour afzakken naar Alice Springs en hier zullen we Uluru/ Kata Tjuta en Kings Canyon bezoeken. Hier is het nog weer warmer! Kan dat!? Evengoed heb ik er enorm zin in, kom maar op!

Heel veel liefs uit Darwin!


  • 15 Oktober 2012 - 10:39

    Vera:

    Hey meis,
    Wat een prachtige verhalen weer. Wat ontzettend gaaf om zo de natuur in te gaan en allerlei dieren te zien. Moet wel toegeven dat ik zit te watertanden bij je verhaal en een klein beetje jaloers ben. Je maakt zo wel wat mee. Het klinkt trouwens wel een beetje als Zuid-Afrika op het gebied van afspraken na komen. Tuurlijk komt de bus nog wel .... Nog even wachten .... ;)
    Neem je als je terug komt een beetje van die warmte mee. Want hier is het maar berenkoud.
    Geniet ervan!
    Liefs uit Brabant.

  • 15 Oktober 2012 - 10:50

    Linda:

    Marjel!
    Wat fijn om even weer van je te horen! En wat heerlijk om dit verhaal ook weer te lezen.
    En wat gek lijkt het dat je nog maar amper 2 week weg bent, maar dat dit nu al veel en veel langer lijkt. Komt misschien ook wel door de leuke dingen die je allemaal aan het doen bent. En fijn om ook even wat foto's te zien, maakt het verhaal nog echter. Enne gewoon wegjagen die beesten als ze bij Tijguala komen idd ;) haha.
    Blijf genieten en ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

    Xxx en knuffels

  • 15 Oktober 2012 - 12:28

    Pap:

    ff je verhaal snel gelezen. Jeetje Marjel, wat kun jij leuk schrijven. Van je mooie verhalen had ik via fb en de telefoon al genoten. Ik ben aan het werk en ik moet weer verder met boeven vangen. Ga thuis nog weer uitgebreid lezen en genieten. Blijf vooral genieten. Xxx pap

  • 15 Oktober 2012 - 15:16

    Piet En Greet:

    Hallo Marjella,leuk die verhalen van je reis maar dat de bus niet kwam dat kennen we, wij hebben samen weleens meer staan wachten op een bus in Italië.Veel reisgenot en wij lezen je verhalen met veel plezier.
    Groetjes Piet en Greet

  • 15 Oktober 2012 - 15:40

    Mam:

    Hoi lieverd,
    Leuk om het allemaal nog eens na te kunnen lezen, het meeste hadden we natuurlijk via de telefoon al gehoord maar met de foto's er bij gaat het nog meer leven. Veel plezier verder.
    XXX Mam

  • 15 Oktober 2012 - 15:40

    Mam:

    Hoi lieverd,
    Leuk om het allemaal nog eens na te kunnen lezen, het meeste hadden we natuurlijk via de telefoon al gehoord maar met de foto's er bij gaat het nog meer leven. Veel plezier verder.
    XXX Mam

  • 15 Oktober 2012 - 16:27

    Geke:

    Hoi Marjella, Net even je verhaal weer gelezen. Je maakt weer allemaal spannende dingen mee lees ik wel. Leuk hoor! Geniet er maar lekker van. Grappig hè, dat je hier weer hele andere dieren e.d. spot dan in Zuid-Afrika. Ook de natuur zal wel compleet anders zijn. Wij vertrekken vrijdag naar Zuid-Limburg voor onze herfstvakantie (spannend!!!). En ook hier schijnt het het weekend misschien wel 20C te worden. Lekker! Heel veel plezier verder en we kijken alweer uit naar je volgende verhaal. Gr Niels Géke en Felien.

  • 15 Oktober 2012 - 16:27

    Geke:

    Hoi Marjella, Net even je verhaal weer gelezen. Je maakt weer allemaal spannende dingen mee lees ik wel. Leuk hoor! Geniet er maar lekker van. Grappig hè, dat je hier weer hele andere dieren e.d. spot dan in Zuid-Afrika. Ook de natuur zal wel compleet anders zijn. Wij vertrekken vrijdag naar Zuid-Limburg voor onze herfstvakantie (spannend!!!). En ook hier schijnt het het weekend misschien wel 20C te worden. Lekker! Heel veel plezier verder en we kijken alweer uit naar je volgende verhaal. Gr Niels Géke en Felien.

  • 15 Oktober 2012 - 16:36

    Gera:

    Lieve Jella!!!
    Whaaaa, niemand mag aan tijguala komen en al helemaal niet likken;) Maar hij was natuurlijk onder de indruk!
    Lieverd, ik ben blij dat ik weer wat van je hoor...jeetje..je lijkt alweer een tijd weg te zijn.
    Lekker genieten daar, heerlijk!]

    Enjoy.
    Kussen, Kera

  • 15 Oktober 2012 - 19:00

    Yvette:

    Hé lief!
    Super leuk verhaaltje heb jij ook weer getypt! Leest heerlijk weg en daar mag ook wat van gezegd worden, haha! Wat heb jij alweer veel beleefd zeg. Zo dringt het echt door dat dit alleen maar reizen is en geen stage meer. Wat kun je lekker veel doen en zien in 2 weekjes. Ik ben ongelofelijk jaloers! Die stranden, de krokodillen, de rotsen, al die natuur, WAUW! Ik moet en zal dat ook nog een keer zien hoor, dan kunnen we daar samen uren over gaan kletsen ;)
    En te grappig dat jij te tas toch maar ging redden van dat beest! Maar wat is er mis met dat beest, hoezo likt hij Tijguala en niet die andere knappe dames die aan de tas hangen?! Daar gaat iets mis...
    Stuur je nog even wat warmte naar hier vanuit Darwin?
    Ik bevries nog steeds onder mijn 3 dekens (a)
    Geniet van Darwin en have fun alvast voor je volgende doorreis!
    Liefs!

  • 15 Oktober 2012 - 21:08

    Riemke:

    Hoi Marjella,

    Wat een mooie foto's heb je gemaakt.
    Als je die ziet en je verhaal leest dan is het net of je er zelf bij bent.
    Knap hoor om het zo over te brengen.
    Wat veel dieren heb je al gezien.En de spinnen?
    Fijn dat het weer zo goed is want vorige week was hier op de t.v. te zien dat in een ander deel van Australië veel sneeuw was gevallen.
    Tot mails en veel liefs van Riemke

  • 15 Oktober 2012 - 22:45

    Jan En Ina:

    hallo marjella

    een mooi reisverslag en wat zie je vee en inderdaat beter wat te warm dan die herfstbuien hier groetjes

  • 16 Oktober 2012 - 09:10

    Nicole:

    Lieve, lieve marjel,

    OOOW wat gaat allemaal. Ben heel blij dat je het naar je zin hebt!
    Behalve de enge beesten, klinkt het allemaal jaloers makend! ;)
    Enjoy geniet en ik blijf je verhaaltjes lezen hoor!

    Dikke kus!

  • 16 Oktober 2012 - 14:34

    Dorien!!:

    Lieverd!!
    Oooohhhhhhwwwwww... Wat gaaf allemaal!!! Zo ontzettend gaaf en alles dat je daar nu ook bent!! Vind het heerlijk om te lezen dat je ook al die prachtige dingen hebt gezien!! Kzei toch dat Rottnest he-le-maal da bomb was?! En Kakadu, JimJim Falls... Sweet Lord, wat een land he?! Heb je ook even een Quokka geaaid?! Zooooo zacht!! :D Ik wacht met smart op je verhaal over de Outback!!! You'll love it!!
    Ik krijg vreselijke heimwee van je verhalen, maar echt, you rock babe!! Keep up the good work!! :D

  • 16 Oktober 2012 - 16:02

    Oma:


    Lieve Marjella,
    Leuk om iets van je te horen en te lezen op de computer.
    Het duurde wel lang voor we het eindelijk in beeld hadden, maar het was het wachten waard.
    Mooie verhalen, en ik kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal.
    Doe voorzichting maar geniet er wel van.
    Kus van Oma (en groeten van Renée)

  • 16 Oktober 2012 - 16:55

    Rian:

    Lievie!!

    Superleuk verhaaltje :) Je bent er goed van aant genieten zo te lezen!! En terecht ook, heb je hard voor gewerkt en lang naar uitgekeken.
    Heel veel plezier nog daar, en idd, herfstweer hier sucks. Sneeuw in Sydney ook trouwens. Bah.

    Liefs!

  • 16 Oktober 2012 - 17:03

    Martine:

    Hmm... verlaten witte stranden, helderblauwe zee en warm weer, dat klinkt als een droom, en jij zit er gewoon middenin! Alhoewel, al die dieren erbij.. Je bent toch nog niet van die enorme spinnen tegengekomen he? ;) Veel plezier!!

  • 17 Oktober 2012 - 20:25

    Sander:

    Inmiddels al duidelijkheid over de naam van het dier, waar jullie die enorm spannende ontmoeting mee hadden :) ben wel benieuwd haha! Mooi verhaal weer en wat heb je nu al veel gedaan en gezien!! Succes vandaag met jullie trip richting Alice springs and keep us posted! Erg mooie foto's trouwens, leuk om te zien!
    Groetjes en dikke kus

  • 17 Oktober 2012 - 23:40

    Anke:

    Roomieeee!!!

    Heeeel fijn dat ik door je leuke schrijfstijl nu niet hoef te faken alsof ik je gevolgd heb, maar gewoon ook echt al je verhalen lees!!! :-D
    Super ook om een paar foto's te zien. Ik ben vooral erg onder de indruk van je bergschoenen! Lekker blijven genieten daar, dan doen wij digitaal met je mee!

    Liefs!!!

  • 19 Oktober 2012 - 18:49

    Lotte :

    Lieve Marjella,

    Wat een superavontuur, krijg het er meteen warm van! Gaaf dat je nu al zoveel dingen hebt gedaan, en verschillende beesten hebt gezien! Ik maak me er dan ook absoluut niet druk over dat jij alles eruit zal halen tijdens je tijd in Australië :) Je mag gerust weten dat ik enorm jaloers op je ben maar het je desalniettemin hartstikke gun! Ik wens je een toptijd daar met veel Marjella-momentjes ;) ik wacht met smart op je volgende blog!

    Veel liefs Lot

  • 20 Oktober 2012 - 16:05

    Femmie:

    Heej Marjella,

    Wat ontzettend leuk om je avonturen te volgen!! Wacht met smart om het volgende verslag..haha!;-)
    Ik las dat je woensdag vertrokken bent naar Alice Springs en dat je Uluru/ Kata Tjuta en Kings Canyon hebt bezocht! Hoe was dat, indrukwekkend zeker! Heb je een wandeltocht gemaakt naar het hoogste punt van Kings Canyon met een spectaculair uitzicht?!
    De temperatuur is ook lekker daar, ach hier is het ook prima vertoeven.;-)

    Meid geniet ervan!
    We houden je op de hoogte van de uitslagen van onze wedstrijden.

    Groetjes Femmie

  • 22 Oktober 2012 - 12:55

    Wilma:

    Hé Marjella......wat weer een leuk verhaal. Prachtige foto's ook. Het weer is bij jou erg mooi, maar wij mogen niet klagen. Hoge temperaturen....tegen de 20 graden. Ja eçht waar ! De winterjassen kunnen weer even op de kapstok blijven en de zomerjas kan overdag prima aan. Dus de herfstvakantie is al geslaagd, haha.
    Je bent helemaal aan het genieten, super. Oja...je krijgt een dikke knuffel van je kleine vriendje, dat fluisterde hij mij in mijn oor. ;-) Dus bij deze !
    Have fun. Byebye.

  • 22 Oktober 2012 - 13:34

    Esther:

    Hoi Marjella,
    Wat super om jou mooie verhalen te lezen. Hier is het lekker weer vandaag, een zonnige en droge dag, je kan zelfs vandaag in tshirt lopen. Ik ben heel erg benieuwd naar je andere verhalen, zorg maar dat je niet gebeten word door allerlei dieren. Geniet maar van je reis, en relax wel want ik denk dat de tijd daar snel voorbij gaat. Geniet, geniet
    Heel veel plezier esther kuik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 786
Totaal aantal bezoekers 48864

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: