The Outback..!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu The Outback..!!!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

The Outback..!!!!

Door: Marjella

Blijf op de hoogte en volg Marjella

25 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Dag Allemaal,

Tijd voor een nieuw reisverhaaltje, wat een belevenissen alweer! Vorige week woensdag zijn we vanaf Darwin per tour vertrokken richting
Alice Springs. 1500 km lag er voor ons. Maar gelukkig stonden er een paar leuke stops op de planning!

Zo was onze eerste stop bij een klein plaatsje genaamd Katherine, gelegen aan de zuidelijke oever van de rivier de katherine. Hier hebben we veel aboriginals gespot en zelfs nog met een vrouw gesproken. Ze vroeg waar we vandaan kwamen, Holland, en bleef maar roepen " Oh Sweden is great!' Juist. Verder stinken ze enorm naar zweet en alcohol. Ten zuiden van de stad begint een toeristisch niemandsland dat doorloopt tot Alice Springs. Onze tweede stop was bij de warme bronnen van Mataranka. Hier lekker gezwommen in super warm water. Langzaam lieten we ons afdrijven door dit mooie natuurgebied wat veel rust uitstraalde. Totaal ontspannend kwamen we bij het einde aan. En toen kwam het, tegen de stroom inzwemmen. Zo hebben we ook nog even aan onze conditie gewerkt. Beweging krijgen we hier overigens genoeg, maar dat zal verder in het verhaal ten sprake komen.

Hup, de bus weer in, op naar de volgende stop! Op de 1 of andere manier heb ik weinig meegekregen van de reis door The Outback. Want zodra ik in de bus zat hield ik het op zijn langst 15 minuten vol. Daarna dommelde ik alweer weg om vervolgens voor de volgende stop weer ruw wakker geschud te worden door de gids die vrolijk 'waky waky' door de bus bulderde. Veel heb ik van deze dag dus niet meegekregen. Maar dit is eigenlijk niet zo gek en ook absoluut geen ramp, ik kan jullie namelijk vertellen dat de delen die ik van The Outback heb gezien allemaal hetzelfde waren. Een oneindig grote rode vlakte met wat boompjes. Onze weg vervolgde zich naar een gratis Zoo, waar ik een wilde kangaroe die toevallig voorbij kwam hupsen heb geaaid! Hierna op naar onze slaapplaats voor die nacht, Daily Waters. Een inimiplaatsje, waar we heerlijk hebben gebarbequed.

De volgende ochtend (of je noemt het gewoon midden in de nacht) ging om 4.00u weer de wekker, 5u waren we 'on the road'. Er moest namelijk nog 900 km worden afgelegd. Vandaag bezochten we Devils Marbles. Dit zijn grote ronde rotsen, de Warumungu geloven dat dit de eieren van de Regenboogslang zijn. Erg indrukwekkend! 's Avonds aangekomen in Alice, waar we lekker met zijn allen hebben gegeten. Toen snel naar bed, want de volgende ochtend zouden we alweer vroeg vertrekken richting Uluru/ Kata Tjuta/ Kings Canyon.

Zo zaten we dus de volgende ochtend om 6.00u alweer in de bus. Na 440 km zagen we dan eindelijk de dreigende monoliet Uluru (Ayers Rock) in het Red Centre van the Northern Territory opduiken. Wauw! Een enorme rots doemt in 1 keer op in een gebied waar verder niks is dan rood zand en wat boompjes. Eerst het cultureel centre bezocht waar we een beeld kregen van het leven van de aboriginals. Daarna reden we met de bus om Uluru en vervolgens maakten we een wandeling van anderhalf uur erom heen. Aan het einde van de middag zijn we naar onze slaapplaats gereden, die bestond uit een keuken en een zandvlakte waar we zouden slapen in onze swags! Een hele ervaring! Verder stond op het menu:
kameelburger en kangoeroe vlees. Ook een hele ervaring!

Om 4.00u ging, veel te vroeg, alweer de wekker. Op naar de zonsopkomst! Helaas was het bewolkt en konden we dit niet heel goed zien. Maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel, want hierna begon onze 3u durende wandeling bij Kata Tjuta ( The Olga's) en deden we dit tenminste niet in de volle zon. Want mensen, ik kan jullie vertellen, warm is het hier wel! De tocht was mooi, maar toen ik de bus in het vizier kreeg was die ook wel heel mooi! Teruggereden naar onze slaapplaats waar we een heerlijk verkoelende duik konden nemen en onze buikjes weer konden vullen met een lekkere lunch. Hierna een dutje gedaan in de bus onderweg naar Kings Canyon. Hier hebben we 's avonds rond het kampvuur gezellig liedjes gezonden en... kangoeroestaart geproefd!

De volgende ochtend mochten we uitslapen tot 5.00u. We werden wakker onder een prachtige hemel vol sterren! Snel de bergschoenen weer aan,
want ditmaal stond er een wandeling van 4u op de planning bij Kings Canyon. Na de ' heart attack' berg te hebben overleefd hebben we boven
een prachtige wandeling gemaakt! Wat een uitzicht! Eigenlijk kan ik het niet zo goed beschrijven, dus ik hoop dat de foto's jullie meer zeggen!
Na een lekkere lunch zijn we vervolgens weer terug gereden naar Alice, om hier ons tripje gezamenlijk met een lekkere maaltijd af te sluiten.

De volgende dag zijn we Alice gaan verkennen. Maar het is hier zo warm (tegen de 40 gr) dat je eigenlijk liever niks doet en dat hebben we dan ook maar eens gedaan, heerlijk! Nu begint er weer een nieuw deel van de reis: de oostkust! Gisteren zijn we aangekomen in Cairns en vandaag zijn we verhuisd naar een super leuk hostel dat we hebben gevonden. Hier slapen we in een klein tentje, maar hee, als je aan het backpacken bent moet je het ook goed doen, toch!? We zijn op dit moment bezig om een leuk uitje te plannen naar het great barrier reef, dus wij hebben er helemaal zin in!!! Ik hou jullie op de hoogte!

Heel veel liefs

• 25 Oktober 2012 - 08:33

Nicole:

Jaaa de foto's zeggen genoeg! Prachtig!!

• 25 Oktober 2012 - 08:49

Thirza:

Hey Marjella!!
    Wat leuk om al jouw avonturen te lezen! Echt heel gaaf wat je allemaal doet!
    En.. was de kangoeroestaart een beetje te eten?? Hihii...
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!

X Thirza

• 25 Oktober 2012 - 11:17

Mam:

Hey Hulkie,

Ik wist niet dat jij zo sterk was, ben trots op jou. Inmiddels sta je als achtergrond op het bureaublad van de computer. Maaaaaaar, ben je wel een beejte voorzichtig met het Australische erfgoed? Straks laten ze je daar niet meer gaan of beland je in de bak wegens vernieling.
    Leuk verhaal weer en mooie foto's, zo zien we ook waar je allemaal over verteld.
    We spreken elkaar!
    XXXXX Mam

• 25 Oktober 2012 - 11:44

Lotte M. :

Lieve Marjella,

Je ontpopt je al als een ware backpacker! Tof om te lezen dat je zo geniet van alles (en af en toe ook je rust pakt). De foto's maken het helemaal af, wat een mooi land :) Ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Liefs Lot

• 25 Oktober 2012 - 12:16

Yvette:

Wauw! Wat een toffe foto's!
    Hoe vaak hebben jullie over het perfecte kliekje gedaan? ;)
    Maar het ziet er echt te mooi uit, ik ben heeeel jaloers.
    Blijf lekker genieten Zweeds vriendinnetje van me ;)!
    Ik ga weer verder met mijn drukke dagje (zullen we ruilen?).
    Dikke kussen! Yv

• 25 Oktober 2012 - 19:12

Riemke:

Hoi Marjella,
    Ja, dat in de bus in slaap vallen dat ken ik wel! Er wordt ook zo veel opgeslagen in dat hoofd soms kan er niets meer bij.
    Nu moet je me toch eens vertellen wat een tijguala is.Veel collega's gevraagd maar die wisten het ook niet.
    Je vriendinnen schijnen het wel te weten.
    Help ons om dit raadsel op te lossen.
    Bedankt weer voor dit mooie verhaal en foto's.
    Veel liefs en tot mails Riemke

• 25 Oktober 2012 - 22:24

Pap:

Lieve Marjella,

Ik kom woorden tekort ... Erg mooiiiii allemaal. Spreek je gauw weer, dat gaat mij beter af.
    Veel liefs van Pappa

• 26 Oktober 2012 - 17:02

Anouk:

Hè Marjella,

Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je schrijft nog steeds erg leuk :). Al je avonturen maken me best jaloers! Geniet er lekker van meis!

Baie liefde

• 26 Oktober 2012 - 17:17

Linda:

Lieve Marjel!
    Alweer zo'n heerlijk verhaal en super leuke foto's!! Erg leuk om te lezen wat jij daar allemaal beleefd. En ik ben nu ook wel benieuwd inderdaad hoe die kangoeroestaart smaakte?? Je zei al dat het allemaal rood was daar, nou door de foto's snap ik je nu nog beter haha.
    Geniet er nog heel veel van daar! Gaan wij wel jaloers zitten wezen hier in het koude Nederland.
    Veel liefs xx

• 28 Oktober 2012 - 12:45

Renée:

Hoi Marjella,
    We hebben hier in Ommen weer allemaal met plezier je verhaal gelezen.
    Ook oma vindt het erg leuk om je verhaal te lezen en de foto's te bekijken.
    Oma zit nu hier achter een uitsmijter,om zo naar Roden te vertrekken.
    Jij trouwens gefeliciteerd met je vader.
    Nog veel plezier, en doe voorzichtig.
    Dikke kus oma! En de groeten vanuit Ommen

• 28 Oktober 2012 - 16:56

Vera:

Hey Marjella,

Wat een prachtige foto's :) Het geeft een mooi beeld van hoe Australie is.
    Wat heerlijk om je verhalen zo te blijven lezen.
    Geniet ervan!

Groetjes Vera

• 28 Oktober 2012 - 18:12

Esther:

Woh, wat ben ik jaloers op je, de prachtige verhalen met super gave foto's echt super!! Hier is net de herfstvakantie voorbij en morgen mogen de kids weer naar school, voor jou niet boeiend, maar goed dan weet je het even. Hier heeft het vrijdag op zaterdag zelfs gesneeuwd, gehageld, dus lekker weertje!!1

• 29 Oktober 2012 - 17:56

Géke:

Hé Marjella,

Leuk verhaal weer en de foto's zeggen inderdaad genoeg. Prachtig!! Veel plezier maar weer verder.