One month on the way! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu One month on the way! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

One month on the way!

Door: Marjella

Blijf op de hoogte en volg Marjella

05 November 2012 | Australië, Airlie Beach

Hi guys!

Een nieuwe update, ditmaal vanuit Airlie beach. Maar goed, ik zal beginnen waar ik geëindigd ben, namelijk: Cairns. En bij Cairns ligt zoals jullie weten het Great Barrier reef, wat uiteraard op onze ' to do list' stond. Dus na vele folders doorgespit te hebben, hadden we uiteindelijk ons boottripje uitgezocht. 7.00u 's ochtends werden we opgepikt bij ons hostel en werden we naar de boot gebracht. Hier genoten van een ontbijtje, waarna de boot vertrok richting het koraal. Onderweg konden we kennismaken met het onderwaterleven doormiddel van een presentatie. Ook werden de duikinstructies uitgelegd. Om 10.00u gearriveerd bij het Reef en we hadden mazzel, want het was in weken niet zulk perfect weer geweest. Een strak blauwe lucht zou ervoor zorgen dat wij het koraal in zijn mooiste staat mochten bewonderen. Kom maar op met dat feestje! Gelukkig waren wij groep 4 en kon ik mij eerst even 20 minuten mentaal voorbereiden. Niet dat dit hielp, want toen ik 20 minuten later met complete duikuitrusting in het water lag, begon ik mij toch wel even af te vragen waarom ik nou ook al weer zo nodig wilde duiken in plaats van veilig snorkelen. Eén voor één werden we naar beneden begeleid om ons hier vast te houden aan de boot en onze oefeningen uit te voeren, waarna onze tocht zich zou vervolgen. De eerste keer heb ik het denk ik hooguit 15 sec. volgehouden, waarna ik mij zo snel als ik kon weer veilig naar boven begaf. Lucht! Wie is ooit op het idee gekomen om ons mensen onder water te kunnen laten ademen, zo onnatuurlijk! Gelukkig had ik 2 lotgenoten en ging het bij mij de 2e keer goed. Dus nadat we alle 4 de oefeningen correct hadden uitgevoerd, vertrokken we voor onze tocht. De vissen hadden de mooiste kleuren en het koraal was prachtig! Nu snapte ik weer precies waarom ik nu per se wilde duiken! Geweldige ervaring! Hierna hadden we nog gelegenheid om te snorkelen en doordat het weer zo helder was, zag je bij het snorkelen ook super veel! Een geweldig dagje!

Verder hebben we vanuit Cairns een dagje Kuranda bezocht. Een schattig plaatsje in de bergen tussen de regenwouden in. Hier een wandeling gemaakt. Australie is tot nu toe erg afwisselend! Van de prachtige witte uitgestrekte stranden, de eindeloze rode uitgestorven outback tot de prachtige groene regenwouden! Wat hebben wij toch al veel gezien in krap 4 weekjes tijd! De terugweg hebben we de skyrail gepakt, je begeeft je boven de bomen en hebt een geweldig uitzicht!

Verder hebben we in Cairns ook veel gerelaxed, de hangmatten waren een verademing! Wisten jullie dat je wiegend in een slaapmat 30 keer eerder in slaap valt dan in bed? Klein leuk weetje voor jullie ;)

Na het zien van deze stad, besloten we dat het tijd was voor: Magnetic Island! En wat moet ik hier over schrijven? Prachtige bergen, palmbomen, 30 verlaten baaitjes, koala's, walibi's, vogels en zo kan ik nog wel even doorgaan! Zegt genoeg toch!? Ik kan het ook korter beschrijven: paradise! Hier hadden we ons eigen bungalow, wat was dat genieten na al die grote slaapzalen gedeeld te hebben! Stiekem hadden we hier ook heel erg geluk mee, want we hadden weer een slaapzaal gereserveerd, maar toen we aankwamen in dit paradijsje wilden we meteen een 2e nacht boeken. Helaas zouden we dan moeten verplaatsen van kamer, dus werden we geupgraded naar een privehuisje! Genieten! Op dit eiland hebben we vooral heel veel op het strand gelegen! Wat wil je ook! Verder heb ik nog een wandeltocht gemaakt met Rik, een Nederlandse jongen die we hadden ontmoet, en een 50 jarige Engelse wereldreiziger. Irene besloot lekker te relaxen op het eiland, daarvoor waren we er tenslotte gekomen. Maar uiteindelijk besloot ik toch maar weer mijn bergschoenen uit mijn backpack tevoorschijn te toveren. Het eerste half uur, waarbij we weer alleen maar aan het klimmen waren, was ik toch wel even jaloers op Irene. Deed ik dit nu echt voor mijn lol!? Maar na drie kwartier klimmen en klauteren kwamen we bij Balding Bay aan. Wauw!!! Wat was het de klim waard! Evenals Radical Bay. Het is nog steeds wennen om op zulke verlaten stranden te staan en op zo'n moment moet ik echt even de tijd nemen om te beseffen waar ik nu ben. Ik moet vast even van Irene vermelden dat zij de volgende dag de klim ook heeft gedaan, dus bij deze Irene ;) Verder zijn we nog uit eten geweest met 2 hollandse meiden. Het leven is hier duur, maar zo af en toe mag je jezelf best even verwennen, toch!?

Zaterdagochtend zijn we weer in de bus gestapt en op dit moment zijn we dus in Airlie Beach, vlakbij....The Withsundays!!!!!!!!! En tot nu heeft bijna elke backpacker ons verteld dat zijn of haar hoogtepuntje van de reis, the Withsundays waren! Ook kregen we als tip om een dag van te voren een boot te boeken, dan heb je de mogelijkheid om wat geld af te dingen. Helaas is dit niet ons sterkste punt, maar jullie kunnen trots op ons zijn, want het is toch daadwerkelijk gelukt! Na flinke onderhandelingen kunnen wij trots vermelden dat we voor een goede australische prijs (maar veel te dure nederlandse prijs) straks voor 2,5 dag de trotse passagiers zijn van zeilboot De Broomstick. Dus ik ga dit verhaal snel afsluiten, anders mis ik mijn boot! Ik ga lekker genieten en vind het heerlijk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat in Nederland! Hou mij op de hoogte!

Heel veel liefs.
Marjella

  • 05 November 2012 - 04:32

    Rian:

    Marjellaaa!!

    Dat klinkt echt fantastisch! En wat goed dat je hebt gedoken! Zelfs na je avonturen op Kreta ;) En de foto's... Zo gaaf! Ik ben overtuigd, ik ga ook naar Cairns and the East Coast mijn 'reismaand'!
    Geniet van jullie boottochtje naar de Whitsunday's, komt vast wel goed!

    En... Tot snel! :D Looking forward to it!!
    Liefs en kusjes

  • 05 November 2012 - 08:09

    Nicole:

    Marjel,

    Waaaw. Echt zo mooi. Super stoer dat je hebt gedoken!
    Heb je mijn verhaaltje in je boekje al gelezen;)

    Geniet!

    xx

  • 05 November 2012 - 09:39

    Esther:

    Hoi ,
    Wat ben ik jaloers op jou, en dan zit ik hier maar in een koud kikkerlandje. Het is hier echt herfst, regen wind en af en toe aardig koud. Maar ja, ik zit niet in Australie. Als ik jou verslag lees dan wil ik er ook heen. Geniet maar lekker en ik denk dat ik maar een slaapmat neer hang in mijn kamer!! Veel plezier

  • 05 November 2012 - 13:33

    Gera:

    Jodie, Jella!!

    Je bent alweer een maand onderweg..en wat zie jij daar fantastische dingen! Echt super gaaf om allemaal te lezen. Echt super tof en wat een leuke foto's!!

    Wat knap dat je wel weer bent gaan duiken, na je bijna dood ervaring eerder!!

    Lekker genieten daar chick!

    Liefs, Kera

  • 05 November 2012 - 16:50

    Géke:

    Hoi Marjella,

    Nou, je geniet met volle teugen, dat is wel op te maken uit je reisverhalen. En dat duiken vind ik echt dapper, mij niet gezien hoor. Maar ik kan me voorstellen dat het wel iets is om nooit meer te vergeten.
    Geniet maar weer lekker van alle mooi dingen en het prachtige weer! Tot de volgende keer,


    groetjes uit een herfstachtig Nederland,

    Niels Géke en Felien





  • 05 November 2012 - 21:57

    Pap En Mam:

    Hey lieve, lieve Marjel.

    We hebben weer van je mooie verhalen en leuke foto´s genoten. Je bent echt dapper ! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen ; Blijf genieten. Dit zijn hoogtepunten in je leven.

    kussen en knuffels "ut Roon" van Pap en Mam

  • 06 November 2012 - 21:00

    Riemke:

    Hoi Marjella,

    Dat was een hele zelfoverwinning om te duiken. Je bent een stoere meid hoor!

    Zo'n hangmat lijkt me wel wat.Hebben ze ook hangmatten voor kleine kinderen?
    Heel veel vaarplezier op de bezemsteel.

    Veel liefs Riemke

  • 07 November 2012 - 20:08

    Dorien :

    Babe!! Wat een verhalen!! Lekkah hoor! Zo gaaf dat je hebt durven duiken, dat is nog steeds iets wat ik niet durf! ;) Heeeeel chill he die hammocks?! Hadden we maar zon klimaat hier dat we altijd in die dingen konden slapen! :D Heul veel plezier nog en vergeet niet keihard te genieten!! Verleg je grenzen!! Whoop whoop!! xx

  • 08 November 2012 - 21:15

    Anneke:

    Hee wereldreizigster,

    dat klinkt allemaal veelste mooi om waar te zijn. Super gaaf zeg! Wat leuk dat je zulke uitgebreide verslagen maakt :) Tijd vliegt zomaar voorbij he. Nog heeeeeul veel plezier daar aan de andere kant!!

    xxx

  • 09 November 2012 - 12:36

    Linda:

    Wauw Marjel!
    Wat alweer een heerlijk verhaal! En wat maak je ons jaloers met je verhalen en foto's over lekker weer, mooie stranden, mooie uitzichten en het relaxte leventje. Maar ook weer heel fijn om te lezen dat je ervan geniet. En idd wat tof dat je weer gedoken hebt! Heel trots hier!!
    Ik heb ook even opgezocht wat de whitsundays nou precies was, en ik kan je vertellen dat ik graag even met je van plaats zou willen ruilen op dat moment ;)

    Heel veel plezier nog! En ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    xx

  • 12 November 2012 - 03:31

    Irene:

    Lieve Marjella,

    Natuurlijk ook even een reactie van mij! Wat een heerlijk verhaal. Je zou het maar allemaal meemaken zeg;). Lucky us! Goed dat je ook even vermeldt dat ik mijn bergschoenen ook nog wel eens aan heb, stel je voor dat de mensen thuis de indruk krijgen dat we aan het vakantievieren zijn. Bij deze even een aanmoediging om te blijven schrijven, mijn moeder leest dit namelijk ook. Jouw site staat inmiddels onder haar favorieten vermoed ik. Mamma: de groetjes van mij en ik leef ook nog;)! En nu van het internet af Van der Velde, we moeten naar het strand verdorie. Liefs!

  • 12 November 2012 - 11:06

    Yvette:

    Ik ben stikjaloers! En niet alleen op jouw reis, maar ook op die te gave auto, hahaha!
    Daar trek je al buitenlandse dames vast wel wat aandacht mee ;)
    Wat klinkt het allemaal goed wat jullie daar doen lieve Marjel!
    Lekker genieten op bootjes, van witte stranden, van de mooie natuurwisselingen, heeeeerlijk!
    Blijf dat lekker doen en dan blijf ik bezig met jaloers zijn, oke?
    Have fun bij de Whitsundays! Ik had al een keer foto's gezien van een ander vriendinnetje en die stranden met dat water zag er toen fantastisch uit! Ik weet zeker dat jij daar gaat genieten!
    Xxxxxxxxx

  • 12 November 2012 - 21:23

    Marjo:

    Hey Marjella,
    Geweldig om die uitgebreide verhalen te lezen over jullie activiteiten daar in Down Under!
    Geniet er van meid! Dat duiken lijkt me geweldig, ik heb het nooit verder dan snorkelen gemaakt, en dat was al prachtig.
    Doei! Marjo

  • 15 November 2012 - 09:18

    Vera:

    Hey meis,
    Wat een ontzettend gaaf verhaal weer. Een mooi weetje trouwens. Ik zal het eens doorgeven aan Maarten, wie weet is het de oplossing voor zijn slechte slapen.
    Overigens wat een prachtige auto. Hij past precies bij jou. Neem je hem mee??
    Liefs vanuit brabant

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 48861

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: