Whitsundays!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Whitsundays!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!

Door: Marjella

Blijf op de hoogte en volg Marjella

18 November 2012 | Australië, Rainbow Beach

Lieve allemaal,

Adembenemend, indrukwekkend, sensationeel, overweldigend, eindeloos, oogverblindend, intens, maar korter gezegd, onbeschrijfelijk mooi: The Whitsundays!!

De boot was gehaald en daar gingen we, op naar de Whitsundays. Was het daadwerkelijk zo mooi als iedereen ons had voorgehouden? Ietwat achterdochtig begon ik dan ook aan onze zeiltrip. Maar al snel werden de zeilen gehesen, de bikini's kwamen tevoorschijn en daar lagen we met zijn allen te zonnen op het dek. Wind stond er genoeg, dus nadat we gewend waren aan de schuine ligging van de boot in het water, konden we daadwerkelijk gaan genieten. We scheurden door het water met de zon op onze bolletjes en eigenlijk kon vanaf dat moment de trip al niet meer stuk. Zeilen is leuk! Na een tijdje kwam onze eerste snorkelbestemming in zicht. Allemaal onze stinger suite aan (er zwemmen hier nogal wat stingrays en jellyfishes rond en we willen natuurlijk niet net zo eindigen als crocodile hunter Steve Irvin), snorkelsetje bij de hand en gaan met die banaan!

Bij terugkomst op de boot konden we heerlijk genieten van wat snacks en uiteraard een lekker wijntje. Wij zitten tenslotte niet elke dag op een boot! Hierna voeren we naar een rustig plekje voor de nacht, ankertje uit, en dineren maar! 's Avonds gezellig spelletjes gespeeld en onze eerste nacht op een boot doorgebracht. Zachtjes in slaap gewiegd worden door de deining, wetend dat je morgen een paradijs gaat bezoeken, je beseffend dat je op dit moment gewoon in Australie bent maakte mij een heel gelukkig mens! Ik hoop natuurlijk dat ik jullie hier heel jaloers mee maak, maar ik zal ook eerlijk zijn en toegeven dat ik die nacht door de wiegende boot niet heel best heb geslapen ;)

De volgende ochtend weer vroeg opgestaan, want Whitehaven Beach stond op de planning! In overleg met ons was besloten dat we vroeg op zouden staan, zodat we als eerste op het eiland zouden aankomen en nog even konden genieten van dit stukje natuur. En wat was dat het waard! Met het motorbootje werden we op een strandje afgezet, waarna we lopend op weg gingen naar het paradijs. En daar was het, Whitehaven Beach: hagelwit zand, kristalhelder zeewater, wuivende palmen..Het is hier zo mooi! Het beeld van dit strand lijkt net een gemanipuleerde reclamefoto, maar dit is echt! Wil iemand me even in mijn arm knijpen!? Omgeven door een schitterende groene omgeving knispert het zand onder je voeten. En dit zand is zo wit en het water zo helder blauw dat je echt je zonnebril moet opzetten!

Na honderden foto's te hebben gemaakt, hebben we ook echt even een moment gepakt om om ons heen te kijken en eens te genieten. Ik begrijp maar al te goed waarom dit strand in de top tien van de mooiste stranden ter wereld staat! Alle verhalen werden waargemaakt, nee, het was nog 100x mooier dan al die verhalen! Wat een prachtig Bounty-eiland!

We zijn hier een behoorlijke tijd geweest en zagen hoe het eiland langzaam gevuld werd met toeristen. Ik ben mijn crew nog steeds vreselijk dankbaar dat het anker mij zo vroeg wekte en wij dit eiland nog een tijdje voor onszelf hebben gehad. Helaas komt aan al het goede een einde. Maar niet getreurd, want wat stonden er nog een hoop leuke dingen op de planning. Eenmaal terug op de boot stond er een heerlijke lunch voor ons klaar. Tijdens de lunch werd onze boot vergezeld door schildpadden!! Heel gaaf om deze grote beesten ook eens gezien te hebben in het wild! Na de lunch kwamen we aan bij onze tweede snorkelplaats. En nu moeten jullie even een vis genaamd Elvis gaan googelen. Die hebben wij gezien! En vis van 2 meter groot die je gewoon kon aaien! Het ene hoogtepunt volgt het andere in hoog tempo op.

Na deze snorkelervaring werden we afgezet op een onbewoond eiland en hebben we genoten van een schaal nachos. En aangezien het leven hier zo duur is, kun je op zo'n moment zo genieten van dit soort dingen! De avond op de boot werd weer gezellig gevuld door een lekker avondmaal en leuke spelletjes. Ook hebben we de tweede nacht geslapen als een roosje!

De volgende ochtend nog 1 keer gesnorkeld, weer prachtige vissen gezien! En toen zat het er helaas weer op. Maar wat hebben we genoten!! Na de zeiltrip zijn weer heerlijk bijgekomen in Airlie Beach en genieten nog steeds na.

Vorige week vrijdag zijn we vertrokken naar een heel klein schattig plaatsje: Agnes Water, Town of 1770. Hier heb ik onder andere mijn eerste regenbui in Australie meegemaakt. Ook hier regent het dus heus wel eens. Verder vond ik dat het wel eens tijd werd voor het echte Australische werk, namelijk surfen! Dus zo gezegd, zo gedaan, onze surfles stond gepland. Op het strand kregen we uitleg: piece of cake! In het water werd het uiteraard wat lastiger..Maar, het belangrijkste was dat we lol hadden. En dat had ik! Ik geloof dat ik een nieuwe sport ontdekt heb, want was is surfen gaaf!!! Heel moeilijk, ja, maar ontzettend gaaf als je dan eindelijk (al is het welgeteld 3 seconden) op je board staat!!!

Inmiddels reizen we al een aantal dagen samen met Yvon. We hebben 3 dagen in Hervey Bay doorgebracht en eigenlijk vooral heel rustig aan gedaan. We deelden hier
een etage met 1 andere vrouw en hadden dus eigenlijk gewoon een prive huiskamer, keuken en douche, hoe ideaal! Op dit moment zijn we in Rainbow Beach, hier schijn je dolfijnen te kunnen voeren, wel lekker toeristisch dus maar eens even zien of we dit uberhaut willen doen. Maandag vertrekken we richting Noosa, hier schijnen prachtige everglades te zijn. Woensdag staat dan (alweer) onze volgende trip geboekt, namelijk Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Ik heb er weer enorm zin in!

Om vragen tegen te gaan, we hebben hier gelukkig weinig meegekregen van de orkaan die gisteren over Brisbane stormde. Ik hou jullie op de hoogte en ben uiteraard ook heel benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat :)

Heel veel liefs!

  • 18 November 2012 - 07:32

    Rianne:

    Chickie!!

    Leuk verhaal weer, en zo gaaf!! Nu weet ik zeker wat ik in mn maandje reizen hier ga bezoeken!! Melbourne is.overigens ook niet verkeerd, leuke stad! En dinsdag ga ik een great ocean road tour doen!! :D vermaak me wel ;)

    Jij ook nog veel plezier, geniet ervan en spreek je snel!! :)
    Kussen

  • 18 November 2012 - 11:46

    Wilma:

    Hé Marjella,
    Ik lees het al......jij geniet volop ! Het lijkt Expeditie Robinson af en toe wel. ;-)
    Wow...surfen, mooie foto's en wat is het prachtig daar !
    Wij hebben gisteren de beste man weer verwelkomd in Nederland.....de spanning loopt al mooi op bij de kinderen. Maar wel weer een gezellige tijd.
    Trouwens....Charlotte is woensdag 14/11 bevallen van een dochter, Robin Rianne ! Alles goed.
    Have fun ! X.

  • 18 November 2012 - 11:48

    Wilma:

    Oja...Jannie is vorige week
    zaterdag oma geworden van Lisa en Edith heeft een kleinzoon gekregen....naam nog niet bekend.

  • 18 November 2012 - 13:30

    Riemke:

    Hoi Marjella,
    Weer met veel plezier je verhaal gelezen.
    Even opgezocht hoe die vis er uit ziet.Jeetje wat groot!
    Wat een prachtige natuur. Ik dacht dat ik al veel mooie dingen gezien heb.
    Heb je nog wat van de zonsverduistering meegemaakt?

    Wij zijn zoals Wilma al schreef in de sinterklaassfeer.
    Ik heb zwart piet Marjella gisteren wel gemist hoor!

    In Australië vieren ze zeker alleen maar kerst,merk je daar al iets van?

    O,ja de kleinzoon van Edith heet Pim.

    Veel plezier en tot mails, knuffel Riemke




  • 18 November 2012 - 17:30

    Oma:

    Lieve Marjella ,
    Wat je geniet je toch volop. En ik geniet van je mooie verhalen.
    Wees voorzichtig met al die spannende dingen zoals dat surfen.
    Want oma's zijn altijd bezorgd.
    Dikke kus oma.

  • 18 November 2012 - 22:03

    Lotte M. :

    Lieve Marjella,

    Wat superjaloersmakend en fantastisch om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik geniet vol op van je avonturen en oh wat zou ik ook graag weer op zo'n surfplank willen staan :) De vis is gegoogled en wauw wat een ervaring met de ongerepte avontuur, heel gaaf! Ik kijk uit naar je volgende trip!

    Liefs Lot

  • 18 November 2012 - 23:32

    Marjo :

    Goh Marjella, wat beleef je toch fantastische dingen!!
    Blijven genieten!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal :-)
    Groetjes, Marjo

  • 18 November 2012 - 23:32

    Marjo :

    Goh Marjella, wat beleef je toch fantastische dingen!!
    Blijven genieten!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal :-)
    Groetjes, Marjo

  • 19 November 2012 - 11:28

    Monique:

    Hoi Marjella,

    Wat fantastische avonturen beleef je toch allemaal en het is heerlijk om te lezen. Die witte zandstranden geweldig om te zien, ook mooie foto's allemaal zodat ik er een beeld bij heb wat je allemaal doet en ziet. Geniet er lekker van en hier in Nederland is het nat en koud, dus dat mis je gelukkig. Heel veel plezier nog groetjes Tjeert en Monique

  • 20 November 2012 - 18:11

    Paulien:

    Jaloers :(

    Super leuk om te lezen hoe enthousiast je bent! En ik kan het me goed voorstellen, want ik heb precies dezelfde dingen als jou gedaan ;) En je hebt ook weer leuke dingen voor de boeg. Geniet ervan!!!!

    Liefs paulien

  • 21 November 2012 - 11:58

    Dorien:

    Owwwww ja!! geen Hagrid, maar Elvis!! Haha! Een beetje in de naam vergist! ;) Dat die vis er nog is! Jeutje! leuk hoor! Die gaat al jaaaaaaaaaaaaren mee dan!
    En Town of 1770!! Jeej!! Heb je ook Scooter Roo gedaan?? Wat een leuke verhalen weer!! :D Geniet ervan babe! xx

  • 21 November 2012 - 12:20

    Sander:

    Jaloers, jaloers, jaloers :) hahahah!
    Leuk verhaal weer en top foto's! Had je verslag al direct ff snel gelezen, maar nog geen reactie gegeven, besefte ik!
    Gaan jullie nog werken op die boerderij ergens?
    Inmiddels al weer ergens een paar uurtjes surfen kunnen mee pikken?
    Erg mooi om te zien en lezen wat je allemaal mee maakt, trots op jou!!

    Dikke kus van broer

  • 24 November 2012 - 20:27

    Lindy:

    Lieve Schat,

    Of die australische zon en de prachtige zee maken ineens een natuurlijktalent van je of iemand heeft precies op het juiste moment een fototje geschoten terwijl je op een bord staat... Uit ervaring weet ik dat 3 seconden al echt heel lang moet voelen! ;-) haha
    Terwijl wij alweer het zwart van het gezicht af boenen snorkel jij lekker met elvisjes rond. Misschien wel leuk voor hier in de vijver?
    Jeetje wat een prachtige foto's, het is maar goed dat je er af en toe ook zelf op staat anders zou je bijna niet geloven dat het echt bestaat, zo mooi! Dat zal zeker genieten zijn!
    Nog onwijs veel plezier,
    xxx

    ps. ook de groetjes van Jacco

  • 25 November 2012 - 17:34

    Yvette:

    Beter laat dan nooit heb ik jouw fantastische verhaal ook gelezen!
    Het klinkt allemaal weer helemaal super, het liefst pak ik meteen het vliegtuig en kom ik jullie vergezellen ;)
    Wat ben jij trouwens al bruin! HOLY! Staat je goed, haha.
    Lekker blijven chillen en genieten op al die strandjes en als het kan weer even de zee aanvallen met je surfkwaliteiten, hihi!
    Have fun! Liefsssss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 48863

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: