Baviaanskloof - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Baviaanskloof - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Baviaanskloof

Door: marjellavandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marjella

03 September 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Goeiijadag lieve allemaal,
Hoe is het met iedereen in NL!? Vind het erg leuk om al jullie reacties te lezen, dat tovert echt even een glimlach op mijn gezicht, dankie!! Dus tijd voor een nieuw verhaaltje, wat toch minder spectaculair zal zijn dan het bungeejump verhaal, maar hier komt hij:
vrijdag
Afgelopen vrijdag is er weer een nieuw meisje gearriveerd. ’s Avonds hadden we een etentje bij de Thai met alle Khaya studenten. Erg gezellig om iedereen te ontmoeten! Daarna zijn we met zijn allen gaan stappen en heb ik dus eindelijk kennisgemaakt met het nachtleven van PE, wat tot nu toe niet tegen valt!

zaterdag & zondag
Na een niet al te lange nacht vertrok ik de volgende ochtend samen met Dirk en Berend naar de Baviaanskloof. Dit is werkelijk waar een prachtig natuurgebied, zo mooi! Met de auto van Berend, die een vierwielaandrijving bezit, reden we over de smalste weggetjes door de bergen. Echt super gaaf! We zaten in een super mooi chaletje, waar we ’s avonds heerlijk gebraaid hebben. De volgende ochtend gingen we weer verder en hebben we dan eindelijk de apen en ook andere dieren gespot! Onderweg kwamen we nog even een boomstammetje tegen, waar we natuurlijk overheen moesten..En jullie raden het al, Dirk was niet zo goed als Berend, en nam de hele boomstam mee..Na een enorme lachbui, hoopte ik heel hard dat de as niet gebroken was en ik gewoon ‘s avonds naar mijn eigen bedje kon en niet tussen de apen zou slapen. Gelukkig was er niet veel aan de hand en konden we na enig wrikken gewoon weer verder. Eenmaal thuisgekomen was huisgenootje nummer 8 aangekomen en zijn we nu compleet:)

maandag, dinsdag en woensdag
Maandag zijn we met de 7 meiden (arme Dirk in zo’n huis vol meiden) gaan shoppen en wafels eten. Nieuwsgierig liepen we een grote tent binnen, wat zou hier te zien zijn? In de tent was een boybandje aan het repeteren en de manager nodigde ons uit om even te kijken. Nou prima! Ook kregen we een nummer, de jongens treden deze hele week op, dus als we wilden komen kijken moest we maar even bellen. En natuurlijk hebben we gebeld en kregen we gewoon gratis tickets voor het concert! Dus woensdagavond gingen we op pad met zijn allen. Eenmaal aangekomen bij het concert zaten we ook nog eens op de 1e rij ook! En daar was achteraf een goede reden voor..Wat hadden we toch allemaal een oogcontact tijdens het concert..Op het eind bleek waarom, want bij het laatste nummer werden we allemaal het podium opgesleurd en stonden we vrolijk mee te swingen. Hallo publiek… Gelukkig was het licht zo fel dat ik ze allemaal niet zag en was het gewoon hartstikke leuk!

Op stage gaat het verder prima. Ben deze week begonnen in grade 2, waar ik erg blij mee ben! De lerares is erg vriendelijk en bovendien is dit een veel kleinere klas, waar dus meer remedial teaching bij komt kijken! Volgende week heb ik de klas alleen, aangezien de lerares dan voorbereidingen moet treffen voor het concert dat de school over 2 weken geeft voor het 40-jarig bestaan. Vind ik helemaal niet erg! ;)

Vanmorgen heb ik een introductie en rondleiding gekregen bij mijn project. Ik heb al veel andere studenten overgehaald een paar keer mee te gaan, het lijkt me toch super om met zijn allen de 200 kids te vermaken en te helpen waar we kunnen! Vandaag zijn Ingrid en Vera mee geweest. Het Missionvale Care Centre was erg indrukwekkend! We hebben gezien hoe er kleren, speelgoed en van alles en nog wat wordt ingezameld en hoe de mensen zich inzetten. De pakketjes met eten en drinken die de mensen kunnen ophalen zijn minimaal, ik voel me bijna schuldig als ik nu wat eet! De mensen zijn er erg vriendelijk en dankbaar dat je komt helpen. Volgende week zal ik daadwerkelijk beginnen met activiteiten organiseren en ik heb er enorm veel zin in! Soen! Marjella

  • 03 September 2010 - 11:43

    Yvette:

    Podiumbeest! Ik wist wel dat het erin zat, hahaha ;)
    In Argels op een podium dansen en dan nu even voor een vet groot publiek. Jij hebt je roeping gevonden, haha!
    Wat goed dat jij anderen aan het overhalen bent om te helpen met het project! Jij verdient een nobelprijs =D!
    Oh en die foto met de boomstam is echt geniaal!
    Heel veel plezier daar nog Marjella!
    XoXo!

  • 03 September 2010 - 12:24

    Géke:

    HE Marjel,

    Leuk weer even iets te lezen. Je hebt het prima naar je zin zo te zien. Geniet maar lekker.

    Groet Géke Niels en Felien

  • 03 September 2010 - 15:08

    Nicole:

    Marjellie!
    Hahah wat een grappig verhaal weer! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben blij dat alle mensen zo vriendelijk zijn:) Heel veel plezier en heel veel lieve kussen en knuffels voor jou!!

  • 07 September 2010 - 20:27

    Rian:

    Ow klinkt echt geweldig allemaal joh.. Blij dat je toch gegaan bent zeker :P
    Hier is alles prima, eerste training was zwaar! Morgen weer :)
    En de trainingen voor de co-schappen zijn begonnen! Lichamelijk onderzoek op elkaar oefenen, introductie in het Martini (wordt heel leuk daar denk ik!!) en volgende week de eerste video opname van een gesprek met een simulatie pt.. Jeej!
    Maar eerst borrelen vanavond ;)

    Veel plezier nog daar, geniet ervan want voordat je het weet sta je weer naast me in het veld!!

    Dikke soen!!

  • 09 September 2010 - 13:26

    Anouk Kuiper:

    Leuk leuk! Wanneer komt de volgende? :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 48856

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: