Kaaaaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu Kaaaaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjella Velde - WaarBenJij.nu

Kaaaaapstad!

Door: marjellavandervelde

Blijf op de hoogte en volg Marjella

03 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Het is even geleden dat ik een verhaaltje heb gepost, maar ik was een weekje heerlijk op vakantie in dit prachtige land! Ik zal proberen om zo kort mogelijk over al mijn belevenissen te vertellen.

Vorige week donderdag was mijn laatste stagedagje, aangezien het vrijdag een public holiday was. We zijn in Afrika en dit zou Afrika niet zijn als de Afrikanen de dag voor de holiday niet ook al rustig aan zouden doen. De kinderen zouden om 10.30uur vrij zijn. Op een normale schooldag begint rond die tijd de pauze, dus ik ging er vanuit dat er die dag geen pauze zou plaats vinden. Niets bleek minder waar, want om 9.45uur was het toch echt pauze. Misschien een korte pauze, dacht ik nog. Maar het werd 10.05, 10.10, 10,15 en om 10.20 uur ging eindelijk de bel! De kinderen kwamen binnen, pakten hun spullen en konden naar huis. Soms hou ik van deze Afrikaanse mentaliteit!! Laat de vakantie maar beginnen!

En vrijdag was het dan eindelijk zover, onze reis zou beginnen! Via de gardenroute zouden we langzaam afzakken naar Kaapstad en onderweg verscheidene keren stoppen om te genieten van de mooie plaatsjes. We vertrokken ’s ochtends richting Knysna. Hier hebben we even rond gelopen en geluncht. Daarna zijn we doorgereden naar Mosselbay. Al snel hadden we een leuke backpackers gevonden, namelijk een trein op een strand, wat een uitzicht! Dat zagen we wel zitten! Nadat we ons hadden gesetteld besloten we de dag nog op een leuke manier af te sluiten: paardrijden in Botlierskop. Dit zou 20 minuutjes rijden zijn. Ik weet niet hoe we het klaar hebben gespeeld, maar wij hebben er toch echt minstens anderhalf uur over gedaan. Dit was nog best even stressen, want we reden door (prachtige) afgelegen gebieden, met de benzinemeter bijna helemaal in het rood en we kwamen over wegen waar ik normaal gesproken nooit over heen zou zijn rijden..Maar, het was zeker de moeite waard, want uiteindelijk kwamen de olifanten ons tegemoet gelopen en reden we een prachtige vallei binnen, echt in 1 woord WAUW! Als ‘ervaren’ paardrijdster werd ik op Fred gezet en reed ik voorop. We reden echt hele hoge bergen op en vanuit hier had je een prachtig uitzicht over de hele vallei!

Zaterdag zijn we vanuit Mosselbay doorgereden naar Hermanus. In Hermanus hebben we een tijd op het strand gezeten om walvissen te spotten. En ik kan zeggen dat dat gelukt is, werkelijk waar de 1 na de ander liet zichzelf zien! Vervolgens zijn we doorgereden naar Simonstown. Hier hadden we vrij snel een guesthouse gevonden. Dit guesthouse was vroeger een klooster geweest en wij sliepen in de kapel wat nu was omgebouwd tot de bruidssuite, super mooi!

De volgende dag hebben we nog pinguins gespot, waarna we doorgereden zijn naar Cape Point. Het laatste stukje zijn we naar boven gelopen en ben ik nog achtervolgd door een hard schreeuwende aap, dit tot groot plezier van mijn huisgenootjes. Zelf vond ik het wat minder, maar het uizicht boven aan de berg maakte alles weer goed! Cape Point is prachtig!! Helaas hebben we Laura Dekker niet meer voorbij zien varen..Hierna zijn we naar The Cape of Good Hope gereden. Wij wilden graag alleen met het bordje “Cape of Good Hope” op de foto, dus probeerden we ons een weg te banen door de miljoenen Chinezen! Maar helaas, wat volgde was een bus met mariniers uit India die ons wel leuk vonden. Ik voelde me echt een fotomodel, want er werden van alle kanten foto’s genomen! En wat hier weer op volgde was een enorme regenbui! Daar sta je dan, bij het zuidelijkste puntje van Afrika..Uiteindelijk kregen we wel wat we wilden. We zijn om de beurt in de stromende regen de auto uitgerend en nu hebben we allemaal een foto van ons alleen bij het bord :D

Vervolgens zijn we doorgereden naar Kaapstad. Vanuit de Bergen zie je een immense stad aan het strand liggen, beautiful! We hebben een hostel gezocht, de stad verkend en zijn uit eten gegaan. Wat ons wel opviel was dat er wel erg vaak mensen naast ons terras stonden te smoezen en wijzen, maar wij hadden geen idee wat er zo bijzonder was. De ober vond het kennelijk nogal gek dat wij zo rustig zaten door te eten, dus die kwam toch maar eens informeren: ‘do you know Justin Bieber?’ Yes, of course we know him! Wat bleek, onze grote vriend zat op het terras naast ons te eten. Dat is toch even een leuk weetje, dacht ik zo!

De volgende dag zijn we met een hop on hop off bus door Kaapstad gereden. De stad is mooi, maar ik vond vooral de uitzichten vanaf de bergen op de stad die langs het stand ligt prachtig! We hebben nog door mooie tuinen gewandeld. De volgende ochtend stond de Tafelberg beklimmen op het programma. Jawel, we hebben de Tafelberg daadwerkelijk in zo’n 2.5 uur beklommen. Het was zwaar, mega zwaar, maar als je dan uiteindelijk boven bent en een prachtig uitzicht hebt op Kaapstad, dan was het de klim meer dan de moeite waard! Ik genoot voor 200%! Omdat we toch ook vonden dat we de kabelbaan geprobeerd moesten hebben, besloten we die maar terug te nemen! ;)

Kaapstad is mooi, maar het is een enorm verwesterde stad en ik had niet het gevoel dat ik me nog in Afrika bevond. Omdat we Kaapstad dus wel gezien hadden, besloten we na het beklimmen van de Tafelberg door te rijden naar Stellenbosch. Hier hebben we de volgende dag de verschillende wijnroutes gereden en natuurlijk hebben we een wijnproeverij bezocht! Heerlijke wijntjes en chocolade geproefd, genieten!

Donderdag zijn we over de route 62 (woestijn/ bergachtig gebied) verder gereden naar Oudtshoorn. Hier kwamen we in de middag aan en wilden we natuurlijk ook nog even wat leuks doen. We besloten naar een struisvogelboerderij te gaan, aangezien Oudtshoorn bekend staat om zijn struisvogels. Hier kregen we een rondleiding, hebben we struisvogels gevoerd, op hun eieren gestaan en daarna was het tijd om op de struisvogels te zitten/rijden. Aangezien ik al bang ben voor een kip, vond ik dit toch best wel een beetje spannend! Wat een grote vogels. Maar het was echt heel erg leuk, ik heb me kostelijk vermaakt! Nadat de mensen die dit wilden gereden hadden, gingen de locals nog even een struisvogelrace rijden. Ik vond mijn vogel al hard rennen, maar dit ging echt hard! Ze kunnen wel 70 km p/u rennen!!

’s Avonds stond braaien bij onze backpackers op de planning. En wat kregen we te eten? Jawel, struisvogel! Ik weet niet of ik het niet lekker vond of dat het echt het principe was, maar ik kreeg het echt niet weg! Was ik ’s middags matties geworden met mijn struisvogel, moest ik nu 1 van zijn vriendjes opeten..Nee dat ging mij iets te ver!

De volgende dag vetrokken we naar de Cango Caves. Aangezien we van ons huisgenootje al hadden gehoord dat ‘the adventure route’ wel echt adventure was, kozen wij toch maar voor de ‘standing route’. De grotten waren mooi, maar achteraf was dit mij toch een beetje te onavontuurlijk… Is dat een Nederlands woord? Ach, jullie snappen wat ik bedoel! Hierna zijn we doorgereden naar het Cango Wild Park. Dit leek meer op een dierentuin en tijgers kan ik in Nl ook wel achter de tralies fotograferen, dus dit viel een beetje tegen. Doorgereden naar ‘hoop en rust’ een prachtig natuurgebied met waterval, waar we even heerlijk hebben gezeten. TIA, this is Africa! Ook hebben we nog even op een kameel gehobbeld en toen zijn we terug gereden naar onze backpackers. ’s Avonds voor de laatste keer lekker uit eten geweest en de volgende dag zijn we weer doorgereden naar PE. Oost, West, Thuis Best!

Het waren 9 geweldige dagen, ik heb genoten! Nu weer op naar stage..

  • 03 Oktober 2010 - 14:35

    Gera:

    Jelll!!! Ohhhh wat heb jij genoten van je super vakantie. Oehhh jaloersheid heerst hier nu optimaal...:P Walvissen en pinguins spotten en de Tafelberg beklommen, super! En dan alleen al de weg...wat een ontspanning..hihi
    Oh echt hilarisch struisogel rijden.. ik zie het helemaal voor me. Ik heb dat een keer gezien op tv bij "Waar is de Mol". Super!

    Succes weer met stage,lieve Jella.
    Dikke Tuuuuuut, Xx

  • 03 Oktober 2010 - 14:37

    Gera:

    Jelll!!! Ohhhh wat heb jij genoten van je super vakantie. Oehhh jaloersheid heerst hier nu optimaal...:P Walvissen en pinguins spotten en de Tafelberg beklommen, super! En dan alleen al de weg...wat een ontspanning..hihi
    Oh echt hilarisch struisogel rijden.. ik zie het helemaal voor me. Ik heb dat een keer gezien op tv bij "Waar is de Mol". Super!

    Succes weer met stage,lieve Jella.
    Dikke Tuuuuuut, Xx

  • 03 Oktober 2010 - 14:39

    Jacoline:

    Hee Marjella!

    Wat maak je allemaal leuke dingen mee! Super leuk om te lezen! Wat knap van je dat je op een struisvogel hebt gezeten..ik weet nog wel dat we vroeger altijd met een HELE grote boog om loslopende kippen moesten lopen! haha!

    Heel veel plezier en succes met je stage! Tot het volgende bericht!

    Liefs Jacoline

  • 03 Oktober 2010 - 14:43

    Gera:

    Jelll!!! Ohhhh wat heb jij genoten van je super vakantie. Oehhh jaloersheid heerst hier nu optimaal...:P Walvissen en pinguins spotten en de Tafelberg beklommen, super! En dan alleen al de weg...wat een ontspanning..hihi
    Oh echt hilarisch struisogel rijden.. ik zie het helemaal voor me. Ik heb dat een keer gezien op tv bij "Waar is de Mol". Super!

    Succes weer met stage,lieve Jella.
    Dikke Tuuuuuut, Xx

  • 03 Oktober 2010 - 14:45

    Gera:

    Kan je ook wat bericthtjes verwijderen;) haha.. Hij loopt steeds vast, maar heeft de reacties telkens wel weer geplaatst;)
    Oh en btw.. hier is het warmer dan daar.. 23 graden hier....Lekker dus.
    Kus!

  • 03 Oktober 2010 - 17:15

    Nicole:

    STRUISVOGEL RIJDEN! Geniaal! hahaha. Ziet er geweldig uit. En Justin Bieber:P Typisch dat je die dan niet herkent! Heel veel succes weer met je stage. Jammergenoeg heb ik je nog niet op skype gespot, maar wat niet is kan nog komen! Ga jij maar weer lekker genieten en heel veel plezier maken! Heel veel dikke knuffels van mij!

  • 03 Oktober 2010 - 17:16

    Nicole:

    STRUISVOGEL RIJDEN! Geniaal! hahaha. Ziet er geweldig uit. En Justin Bieber:P Typisch dat je die dan niet herkent! Heel veel succes weer met je stage. Jammergenoeg heb ik je nog niet op skype gespot, maar wat niet is kan nog komen! Ga jij maar weer lekker genieten en heel veel plezier maken! Heel veel dikke knuffels van mij!

  • 03 Oktober 2010 - 17:16

    Nicole:

    STRUISVOGEL RIJDEN! Geniaal! hahaha. Ziet er geweldig uit. En Justin Bieber:P Typisch dat je die dan niet herkent! Heel veel succes weer met je stage. Jammergenoeg heb ik je nog niet op skype gespot, maar wat niet is kan nog komen! Ga jij maar weer lekker genieten en heel veel plezier maken! Heel veel dikke knuffels van mij!

  • 03 Oktober 2010 - 17:20

    Nicole:

    Wel heel enthousiast drie berichtjes, maar zag dat Gera er ook al last van had:P

  • 03 Oktober 2010 - 17:34

    Yvie:

    Hé Marjel!
    Bij zo'n lang verhaal hoort natuurlijk ook een hele lange reactie, dus bereid je maar vast voor!

    Als eerste wil ik even zeggen dat wanneer ik dit allemaal lees, dat ik echt wens dat ik er bij was! Echt super tof allemaal. Als ik nog een rijke vent vind binnen nu en december dan kom ik zeker even langs ;)

    Walvissen spotten lijkt me zo stoer! Van die vet grote beesten! Hebben ze ook mooie sprongen gemaakt? En dan ook nog het struisvogel rijden! Zoals ik op msn al zei: MY GOD! Ik denk niet dat ik dat gedurfd zou hebben (A)
    Maar ik ben dan ook echt een watje wat gevogelte betreft. Vervloek al die duiven in Groningen!
    Wat leuk dat je een nieuwe vriend hebt gemaakt en dan heb ik het natuurlijk over Fred! Zo leuk. Paardrijden in een ander land is altijd veel specialer!
    En je hebt ook nog heel sportief gedaan! Tafelberg lijkt me ook echt de moeite waard.
    En ik trouwens maar denken dat Justin Bieber de beroemdheid was, maar jullie ook! Allemaal mariniers die foto's maken, hihi!
    Ik zie jullie trouwens ook al rijden en dan ineens ver zenuwachtig in de auto omdat de bezine bijna op is! Dat heb ik normaal al hier in NL maar in de middle of no where is het toch wel een mini beetje eng!
    Tot slot nog even: MOOIE FOTO'S! En met een foto van het stadion maak je niet alleen jongens jaloers hoor (A)

    Geniet van de brownies & ik spreek je super super snel lieve, bruine Marjella!

    Oh en namens mijn zusje: waarom heb je nou geen foto genomen van Justin Bieber? Of een handtekening, hahaha!

    Lieeeeefs Yvetje!

  • 04 Oktober 2010 - 13:32

    Rianne:

    Wow Marjel... Misschien dat ik toch maar moet overwegen om een ticket te boeken.. Wat mooi en gaaf allemaal!! Besef je wel dat je in die paar dagen op 3 verschillende dieren hebt gereden? :P Stoer hoor! Ow, ik ben jaloers, wat een mooie uitzichten en leuke dingen doe je!!

    Maar ik heb niets te klagen hoor, over een paar weken ga ik mn broertje weer opzoeken in Zweden :) ook leuk! En we hebben de eerste 2 wedstrijden met 3-0 gewonnen! :D Ik wil niet klagen, maar als dit het gemiddelde niveau van de tegenstanders was, dan moeten we het zelf maar een beetje leuk maken bij de wedstrijden.. Pff..

    Maar goed, nu weer studie en onderzoek en werken, jeej!
    We mailen snel weer!!
    Veel plezier nog en succes weer na je vakantie :)
    Kus!!

  • 04 Oktober 2010 - 13:46

    Geke:

    Hoi Marjella, Heerlijk om je verhaal te lezen en weer even weg te dromen om herinneringen op te halen, walvissen pinquins, struisvogels, kameel rijden, heerlijke wijnen enz. Stoer dat je de tafelberg beklommen hebt, een hele trippel volgens mij. Geniet maar weer lekker verder en tot het volgende berichtje. X Niels Géke en Felien

  • 04 Oktober 2010 - 16:43

    Rudy:

    Hee marjella,
    had even geen tijd gehad om al je verhalen te lezen, maar ik ben weer helemaal bij hoor!! echt leuk om al die verhalen zo te lezen!! ben wel jaloers hoor! struisvogel rijden echt super gaaf haha

    veel plezier daar nog en spreek je snel
    x

  • 04 Oktober 2010 - 18:54

    Margriet:

    Ha Meis! Super dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad! klinkt ook echt geweldig die verhalen van je :)
    Enne haha.. justin, heb maar even gegoogled, ken die kerel niet. Wel beetje jong he ;)
    Succes weer met stage he!! xxxx

  • 05 Oktober 2010 - 09:03

    Marlieke:

    Marjella! Je maakt ons echt onwijs jaloers met je verhalen.... Pff, had ik maar het geld en de tijd om even daar langs te komen :P! Echt heerlijk die verhalen en foto's. Nu weer hard aan de slag... Nou ja ;) Ik geloof dat je het op je stage ook heel erg goed naar je zin hebt, fijn! Ik zei toch: het komt allemaal wel goed, je gaat daar een fantastische tijd hebben....

    Hele dikke kus!

  • 05 Oktober 2010 - 12:51

    Anneke:

    Marjell!

    Wat weer een leuk verhaal! ^_^
    Dat moet inderdaad een super mooie vakantie zijn geweest =)
    Volgens mij doe je echt van alles wat je van te voren nooit had verwacht! Of nait?! ;-)
    Eerst al bungee jumpen 0_o & nu gaat ze gewoon struisvogel rijden! Hahaha geweldig! ....& wat waren die kippen eng bij ecodrome, met van die dikke poten xD

    Ook weer prachtige foto's trouwens!

    Succes met je stage =)

    Dikke tuut!

  • 05 Oktober 2010 - 20:22

    Senna & Shummy:

    Dank je wel voor de heerlijk knuffels op dierendag :) :)

  • 10 Oktober 2010 - 20:38

    Lau En San:

    Hi zussi! Wat een heerlijke vakantie heb jij gehad :D!! Van de week weer lekker beginnen met de kids? Lau en ik hebben de reis uitgestippeld! Nog vijf weekjes en dan komen wij ook die kant op! Zin in en echt super chil jouw plekkie ook te zien!

    Hele dikke kus en knuffel,

    Lau en je broer ;)

  • 07 November 2010 - 23:32

    :

    je moet ook niet naar dirk luisteren!!!! hij vond het maar niks de avontuurlijke route maar zo eng was het niet hoor.... hahaha leuk om dingen terug te lezen die ik ook heb gedaan :) heb je nog j.c. leroux geproefd????? toedels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjella

Carpe diem!!

Actief sinds 09 Juli 2010
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 48853

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 16 Februari 2013

Marjella goes down under

10 Augustus 2010 - 21 December 2010

Marjella goes South Africa

Landen bezocht: